Actualitzat 31/10/2018 12:44

Acaba sense acord la reunió de la taula general de la funció pública

Els sindicats rebutgen el calendari de recuperació de les pagues extres del 2013 i 2014 proposat per la Generalitat

Generalitat i els sindicats, CCOO i la UGT de Catalunya i IAC
GENERALITAT

BARCELONA, 31 oct. (EUROPA PRESS) -

La reunió de la taula general de la funció pública d'aquest dimecres ha acabat sense acord després d'escassos minuts de negociacions i després que CCOO i la UGT de Catalunya i la IAC hagin rebutjat la proposta de la Generalitat.

El calendari proposat per l'administració catalana s'ha basat en la recuperació total de totes dues pagues de manera fraccionada fins al 2026 i en l'abonament del 10% de la paga extra del 2013 el 2019, cosa que els sindicats han qualificat d'"indignant i insultant".

Els sindicats, que s'han concentrat dins de la Conselleria de Polítiques Digitals i Administració Pública fins a les 12.00 hores, han exigit el retorn de les pagues extres al més aviat possible i han recordat que l'anterior Govern es va comprometre el juliol del 2017 a tornar el 10% aquest any.

La secretària d'Administració i Funció Pública, Annabel Marcos, que ha liderat la representació de la Generalitat, ha destacat que es tracta de la primera proposta de calendari i que inclou tots els drets suspesos en matèria de pla de pensions, productivitat i del fons d'acció social.

"M'ha sabut molt de greu per part dels sindicats la no-voluntat ja no de negociar, sinó d'escoltar", ha lamentat, i ha insistit que la Generalitat no pot abonar el 10% aquest any perquè la regla de despesa que emana de la llei d'estabilitat pressupostària ho impossibilita.

Contingut patrocinat