MARTA FERNÁNDEZ/EUROPA PRESS
MADRID 9 jul. (EUROPA PRESS) -
La reunió entre el cap de l'Executiu central, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Quim Torra, ha acabat a les 14.20 hores, després d'una mica més de dues hores i mitja de conversa i un passeig pels jardins del Palau de la Moncloa, han informat fonts de l'Executiu espanyol.
La vicepresidenta del Govern central, Carmen Calvo, es disposa a comparèixer al Palau de la Moncloa per informar del contingut de la trobada, mentre que Torra es desplaçarà al Centre Cultural Blanquerna, situat a escassos metres del Congrés dels Diputats, per oferir la seva versió de la conversa amb Sánchez.
L'última trobada a la Moncloa de què es té constància entre un president del Govern espanyol i el cap de la Generalitat data de l'11 de gener de 2018.
Mariano Rajoy va convidar a esmorzar Carles Puigdemont per intentar convèncer-lo, sense èxit, que acudís a la Conferència de Presidents que reuniria el Govern central amb els presidents autonòmics en pocs dies.
Amb anterioritat, Puigdemont havia acudit a l'abril de 2016 a una reunió formal amb Rajoy de la qual sí que es va informar dintre del termini i en la forma escaient. Els dos dirigents tornarien a coincidir en una reunió conjunta de coordinació a Barcelona després dels atemptats de Barcelona i Cambrils l'agost de 2017.