Publicat 12/04/2018 15:24

Acaba el registre de la Guàrdia Civil al Diplocat després de gairebé cinc hores

Registre de la Guàrdia Civil a la seu del Diplocat
Europa Press

BARCELONA 12 abr. (EUROPA PRESS) -

El registre de la Guàrdia Civil a la seu del Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) a Barcelona ha acabat aquest dijous després de gairebé cinc hores.

Els agents han arribat cap a les 9.45 h amb una ordre de registre del titular del Jutjat d'Instrucció 13 de Barcelona, Juan Antonio Ramírez Sunyer, que investiga l'organització de l'1-O, perquè s'investiguin els comptes del consorci públic-privat Diplocat.

L'objectiu és esbrinar si figuren pagaments als observadors internacionals que es van desplaçar a Catalunya amb motiu del referèndum de l'1 d'octubre.

Els agents han sortit cap a les 14.20 hores vestits de paisà i han marxat amb tres vehicles sense logotips i carregats amb bosses.

L'antic cap de comunicació del Diplocat, Martí Estruch, s'ha apropat aquest dijous al matí a la seu de la institució i ha qualificat el registre d'"acte de propaganda pur i pelat" davant els mitjans.

Ha recordat que el divendres es tancaran les oficines del Diplocat, que va ser dissolt pel Govern central en aplicació de l'article 155 de la Constitució, i ha afirmat que el registre té com a objectiu "demostrar qui té el poder i qui aplica el 155 amb plena eficàcia".

"En aquestes oficines queden treballadors que demà estaran a l'atur i tot allò que hi ha a una oficina: ordinadors, arxivadors...", ha indicat.

Contingut patrocinat