Publicat 26/02/2014 14:30

Abertis preveu obrir a un soci la seva filial de telecomunicacions

Autopista De Abertis
ABERTIS

Preveu un moderat augment del trànsit de les autopistes espanyoles aquest any

MADRID, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

Abertis preveu obrir Abertis Telecom, la seva filial d'actius de telecomunicacions, a l'entrada d'un soci a mitjà termini, una vegada que la divisió sigui financerament independent, segons ha anunciat el director financer i de desenvolupament corporatiu del grup de concessions, José Aljaro.

"Es tendeix a que Abertis Telecom sigui independentment i afronti el seu propi deuta i el seu finançament, una estructura que permeti amb temps donar entrada a un potencial 'partner'", ha indicat.

De moment, el grup de concessions sospesa palanquejar Abertis Telecom de manera que vagi assumint el seu propi deute i restar passiu amb recurs a la matriu, "obrint així el camí a una nova configuració" d'aquesta filial, ha assenyalat el directiu.

Abertis Telecom canalitza tot el negoci de gestió d'infraestructures de telecomunicacions de la companyia controlada per La Caixa, OHL i CVC, i el 2013 va facturar 511 milions d'euros, un 3,6% més.

Aquesta divisió engloba la participació de control del grup a Hispasat, així com la primera xarxa d'emplaçaments per a la difusió i distribució de senyals de ràdio i televisió a Espanya i torres de telefonia mòbil, entre d'altres actius i negocis.

Durant la presentació a analistes dels resultats d'Abertis del 2013, la companyia ha ratificat la seva aposta pel creixement internacional tant a través del seu negoci d'autopistes, com el de telecomunicacions.

Al mercat domèstic, el grup confia que el 2014 sigui l'exercici en què comenci a "créixer tot i que molt moderadament" el trànsit de les autopistes, que encadena set anys consecutius de descensos i una contracció del 35% en el nombre d'usuaris.

En aquest sentit, el conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, ha indicat que l'"interrogant" està a quan arribaran les vies de pagament espanyoles al volum de trànsit de les vies que comptabilitzaven el 2007, l'exercici previ a la crisi.

"El que no pot ser és que actualment el país tingui nivells d'usuari d'autopistes similars als del 1997, com passa actualment", ha afegit.

Pel 2014, Abertis confia mantenir el seu endeutament per sota de la cota dels 14.000 milions d'euros, després que per ajustos comptables i la consolidació d'Hispasat aquest exercici hagi de comptabilitzar 600 milions d'euros més de deute.

Alhora, preveu aconseguir un benefici net de 650 milions, un 5,3% superior al del 2013, i un benefici brut d'explotació (Ebitda) d'uns 3.100 milions d'euros, que implicarà una progressió del 6%.

ARBITRATGE A L'HAIA D'AEROPORTS BOLIVIANS

Respecte els aeroports que el grup tenia a Bolívia i que el país va decidir nacionalitzar, el primer executiu d'Abertis ha indicat un contenciós sobre la compensació que correspon al grup està pendent d'un procés arbitratge internacional a la Cort de la Haia, i "tot esperant resolució".

En aquest sentit, el grup ha reiterat la seva disposició al diàleg si s'arriba a un "acord raonable".

A començaments del 2012, el Govern de Bolívia va decidir expropiar aeròdroms bolivians de Santa Creu, La Paz i Cochabamba; Abertis controlava el 90% del capital de SABSA, filial a través de la qual controla els tres aeroports, mentre que AENA n'ostentava el 10% restant.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés