Publicat 23/10/2019 16:06CET

Abertis presenta un ERO per a 140 treballadors de les dues autopistes que aixequen peatge aquest 2019

Autopista d'Abertis.
ABERTIS - Archivo

Afecta gairebé la meitat dels treballadors de l'AP-7 entre Tarragona, Valncia i Alacant i de l'AP-4 Sevilla-Cadis

MADRID, 23 oct. (EUROPA PRESS) -

Abertis ha presentat un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per 140 treballadors de les dues autopistes que el proper 31 de desembre acaben el seu contracte de concessió i, tal com ha acordat el Ministeri de Foment, aixecaran el peatge i tornaran a l'Estat, segons va informar l'empresa.

Aquest ajust equival a gairebé la meitat (el 46%) del total de 300 treballadors que sumen les dues vies, l'autopista AP-4 entre Sevilla i Cadis i el tram de l'autopista AP-7 entre Tarragona, Valncia i Alacant.

Els treballadors afectats per l'ERO són els vinculats a les tasques de cobrament de peatge, i est previst que els relacionats amb el manteniment de la infraestructura se subroguin en el contracte de conservació que signi Foment.

En concret, a l'AP-4 l'ajust afectar 25 persones, el 45,5% del total de 55 treballadors de l'autopista, de 93,8 quilmetres de longitud.

En el cas de l'AP-7 entre Tarragona i Alacant, l'ERO inclou 115 treballadors, el 47% del total dels 245 de la via, de 373 quilmetres de longitud si se sumen els dos trams.

Aumar, la societat filial d'Abertis que té la concessió de les vies, ha comunicat ja l'ERO als treballadors, amb els quals iniciar el preceptiu període de negociació.

Aquestes dues vies continuaran així en l'AP-1 Burgos-Armiñón, que l'1 de desembre de 2018 es va convertir en la primera via de pagament construda a Espanya que posava fi a la concessió, aixecava les barreres de peatge i tornava a l'Estat.

La reversió de les autopistes que conclouen el contracte de concessió té lloc en virtut de decisió del Govern espanyol en funcions de no prorrogar els terminis de concessió d'aquest tipus d'infraestructures.

MÉS DE 20.000 USUARIS DIARIS

En el cas de l'AP-4, la mesura de suprimir el peatge beneficiar els 25.200 vehicles que diriament circulen per l'autopista. En el cas de l'AP-7, compta amb 23.469 usuaris al dia en el tram entre Tarragona i Valncia, i 20.844 més en el traat entre Valncia i Alacant.

No obstant aix, l'Estat passar a dur a terme i pagar el manteniment de les autopistes, del qual ara s'encarrega Abertis. Els contractes per fer aquests treballs que Foment ja ha tret a concurs ascendeixen a 153 milions d'euros.

La política de l'executiu en aquesta matria d'autovies i autopistes es preveu amb la voluntat d'obrir un debat global per determinar un model de finanament de la xarxa viria del país, fonamentalment per atendre les necessitats de manteniment.

Per Abertis, el primer concessionari d'autopistes del país, la mesura suposa perdre dos dels seus actius principals a Espanya. El grup vol compensar la sortida amb la compra d'una companyia mexicana d'autopistes que va anunciar recentment.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés