Actualitzat 26/07/2013 11:44

Abertis guanya 293 milions en el primer semestre, un 61,8% menys

Salvador Alemany
ABERTIS

MADRID 26 jul. (EUROPA PRESS) -

Abertis va obtenir un benefici net de 293 milions d'euros en el primer semestre de l'any, un 61,8% menys respecte al mateix període de 2012, ha comunicat la companyia aquest divendres a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Tot i això, el resultat net comparable, ajustat per l'impacte de les vendes d'Eutelsat i la consolidació del Brasil i Xile, ha pujat a 283 milions d'euros, un 5,5% més que en el mateix període de l'any anterior.

Per la seva banda, els ingressos d'explotació d'Abertis es van incrementar un 26,8% entre gener i juny, fins a 2.388 milions d'euros, impulsats per la consolidació de nous actius.

Abertis va registrar en el primer semestre un resultat brut d'explotació (Ebitda) de 1.433 milions d'euros, un 23,2% més que en el mateix període de 2012, mentre que el resultat net d'explotació (Ebit) ha avançat un 18,1%, fins a 810 milions d'euros.

Segons ha destacat la companyia, els resultats del primer semestre demostren la seva capacitat per adaptar-se a un "difícil" context econòmic mitjançant la focalització, internacionalització i eficiència.

Durant la primera meitat del 2013, Abertis va procedir a la venda d'un 3,15% d'Eutelsat, generant una caixa de 182 milions d'euros i unes plusvàlues de 20 milions d'euros.

Contingut patrocinat