Publicat 15/12/2014 17:48

Abertis, Ferrovial i OHL demanen no liquidar les autopistes en fallida i concretar solucions

Autopistas de Escocia, Ferrovial
FERROVIAL

El grup que presideix Villar Mir insisteix a imposar peatges en les autovies lliures

MADRID, 15 des. (EUROPA PRESS) -

Ferrovial, OHL i Abertis han manifestat el seu rebuig a una eventual liquidació de les vuit autopistes actualment en fallida, perquè considera que constitueix la "pitjor i més salvatge" de les solucions possibles per a aquestes vies, per la imatge dolenta que ocasionaria al país.

Els tres grups han advocat així perquè finalment hi hagi "seny" i es pugui aconseguir una solució al voltant de la constitució d'una nova empresa nacional d'autopistes en la qual treballa el Ministeri de Foment, que no afecti ni la imatge del país ni el sistema de concessió d'infraestructures que actualment Espanya 'exporta' altres països.

En aquesta línia s'han manifestat el conseller delegat de Ferrovial, Íñigo Meirás; el d'Abertis, Francisco Reynés, i el d'OHL Concessions Juan Luis Osuna, durant la seva intervenció en la jornada 'Perspectives Econòmiques Espanya 2015', organitzada pel Confidencial i Pimco. Totes aquestes companyies participen en alguna de les vies en problemes.

Així, Reynés ha advertit que la "batalla jurídica" que desencadenaria una eventual liquidació d'aquestes vies, per la qual totes les parts implicades (promotors, constructors, bancs i expropiats) buscarien defensar els seus drets i garanties.

En la mateixa línia, Íñigo Meirás ha assenyalat que la liquidació de les autopistes en problemes constituiria l'opció "més costosa", sobretot per a les arques públiques, tenint en compte que l'Estat hauria d'atendre a la responsabilitat patrimonial de l'administració (RPA) que té davant dels contractes de concessió.

Els primers executius d'Abertis i Ferrovial han coincidit així a manifestar que el projecte de rescat que treballa el Ministeri de Foment constitueix una opció en la qual "tots els agents implicats comporten amb part del problema".

Del seu costat, el conseller delegat de OHL Concessions ha apostat perquè dins d'aquesta solució de constitució d'una nova empresa nacional d'autopistes amb les vies trencades s'analitzi amb més detall les "diferents característiques i situació de cadascuna de les vies".

"S'ha plantejat el cafè per a tots, però això no val, perquè entre les vuit vies hi ha carreteres molt diferents, unes tenen més Ebitda que altres, unes suporten més deute, altres tenen més trànsit, altres tenen més finançament estrangera", ha apuntat.

PEATGES EN TOTA LA XARXA

A més, l'executiu d'OHL considera que a més de solucionar l'actual situació de fallida en aquestes vies, cal prendre mesures perquè siguin utilitzades pels conductors.

En aquest punt, ha advocat per la històrica reivindicació del sector d'implantar peatges en les autovies lliures de taxes per als vehicles, amb la finalitat que el trànsit es redistribueixi per totes les vies.

Segons la seva opinió, un dels principals problemes de les vuit autopistes trencades, a més de la caiguda del trànsit i el sobrecost de les expropiacions, passa per l'existència de vies alternatives lliures de peatge.

Tot i això, els representants de les tres grans constructores han manifestat la seva confiança que finalment es concreti una solució per a les vies.

Actualment, el sector està en espera que de Foment concreti la constitució d'una empresa nacional d'autopistes, una vegada tancament definitivament un acord amb bancs per aplicar una quitança del 50% al deute de 3.400 milions que sumen, i després convertir la resta del passiu en un bo a trenta anys.

El Ministeri ha presentat aquest pla com a proposta de conveni de creditors de les vies, i actualment està a l'espera que sigui admès a tràmit pel jutge.

A més de les quatre autopistes radials de Madrid, les altres autopistes actualment en concurs de creditors són la Madrid-Toledo, l'Ocaña-La Roda, la que uneix Madrid amb l'Aeroport de Barajas i la Cartagena-Vera.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés