Publicat 20/02/2019 11:37

Abertis eleva a gairebé 3.000 milions la seva reclamació a l'Estat per l'autopista AP-7

Foment ha de pagar quan el 2021 venci la concessió de l'autopista, per 2.061 milions estan pendents de la decisió del Suprem

MADRID, 20 febr. (EUROPA PRESS) -

Abertis xifra en 2.951 milions d'euros l'import que reclama a l'Estat per les inversions i els descomptes del peatge que l'empresa va fer en un tram de l'autopista AP-7 a Catalunya en funció d'un acord tancat el 2006 amb el Govern espanyol i aprovat llavors per un reial decret.

D'aquest import, 890 milions corresponen a les obres de millora i ampliació que el grup, a través d'Acesa, va fer a la via, i els 2.061 milions d'euros restants a la compensació acumulada des de llavors pel descens del volum de trnsit.

El Ministeri de Foment haur d'abonar la primera d'aquestes quanties el 2021, quan conclogui el termini de concessió de l'autopista, que explota els trams de l'AP-7 Barcelona-la Jonquera, Barcelona-Tarragona, Montmeló-el Papiol i Saragossa-Mediterrani.

Pel que fa a la quantitat relacionada amb el trnsit, el seu pagament en aquest mateix any est pendent del que decideixi el Tribunal Suprem, instncia judicial a la qual ha desembocat el desacord i el contenciós que Abertis i Foment mantenen per aquesta quantia des del 2011.

En l'inici del 2017, Abertis va obtenir una sentncia favorable sobre aquest pagament per part del Tribunal Superior de Justícia de Madrid, per el Departament que dirigeix Íñigo de la Serna va recórrer la decisió davant l'alt tribunal.

En cas que el Suprem ratifiqui el jutge de Madrid i dicti sentncia a favor d'Abertis, l'Estat hauria d'abonar al grup el 2021 l'import que correspongui llavors, ats que les dues quanties s'incrementen cada any.

En el seu informe anual, Abertis indica que el Suprem tenia fixat la data del passat 6 de febrer per votar i fallar el recurs, per la decisió encara no s'ha comunicat.

No obstant aix, la companyia assegura que "manté, amb més convicció, la solidesa dels arguments jurídics, basats en el conveni que l'Administració i la concessionria van signar per raons d'inters general", segons indica el seu informe.

L'import de la reclamació es va incrementant cada any. En el tancament del 2017 se situava en 2.603 milions d'euros, amb la qual cosa el 2018 s'ha incrementat en un 13,3%.

Contingut patrocinat