Publicat 05/06/2020 11:34CET

Abertis compra RCO, un dels grups d'autopistes de Mèxic més importants, per 1.500 milions

Una de les autopistes de la mexicana RCO
ABERTIS - Archivo

MADRID, 5 juny (EUROPA PRESS) -

Abertis ha pres el control de Red de Carreteras de Occidente (RCO), una de les empreses d'autopistes més importants de Mèxic, després de comprar un 51,3% de la companyia en una operació que es va acordar el passat mes octubre i que suposa un import de 1.500 milions d'euros.

Es tracta de la primera gran operació de creixement que aborda Abertis des que Atlantia i ACS van controlar la companyia, amb la qual cosa, a més, aconsegueix entrar a l'Amèrica del Nord, un mercat estratègic en el qual pretenia posicionar-se des de fa anys.

Així mateix, amb la compra de RCO, Abertis esmorteeix l'impacte de les autopistes espanyoles que han començat a acabar els contractes de concessió i han tornat a l'Estat.

RCO gestiona vuit autopistes de Mèxic que sumen 876,5 quilòmetres de longitud i constitueixen una de les principals xarxes del país, perquè conformen l'"eix vertebral" de la regió centre i occident, i connecten el corredor industrial més important del país amb Ciutat de Mèxic i Guadalajara.

Segons Abertis, la ubicació de les vies els ha permès esmorteir la reducció del trànsit que han registrat les autopistes de pagament per la crisi sanitària amb descensos del 32%.

La companyia que dirigeix José Aljaro ha tancat aquesta operació després de comprometre's amb el Govern de Mèxic a invertir 300 milions d'euros a construir millores en una de les autopistes de RCO a canvi d'ampliar sis anys el termini de concessió.

En un comunicat, Abertis indica que aquest pacte demostra el seu compromís d'inversió al país i l'aposta per la col·laboració entre la iniciativa pública i la privada. A més, contempla el desembarcament a Mèxic com una palanca per continuar creixent a la zona.

Per ara, amb l'adquisició de RCO, que es materialitza malgrat la crisi actual, Abertis passarà a comptar amb una cartera de 8.600 quilòmetres d'autopistes i estén la vida mitjana d'aquestes concessions.

El grup ha finançat l'operació amb efectiu disponible i préstecs a mitjà i llarg termini ja existents. Per això, confia que no tindrà un impacte en el seu 'investment grade', perquè les agències de qualificació ja tenien descomptada la transacció amb un 'matalàs' de liquiditat de 4.400 milions d'euros.

2.000 MILIONS D'EUROS DE DEUTE.

No obstant això, també suposarà assumir un deute d'uns 2.000 milions d'euros, que se suma al de 22.963 milions d'euros que Abertis presentava a tancament del 2019.

En virtut de l'operació, la companyia espanyola finalment ha obtingut una participació del 51,3% de RCO, un percentatge lleugerament superior al del 50,01% que s'havia plantejat inicialment, mentre que el seu soci durant la transacció, el fons sobirà de Singapur GIC, ha pres l'altre 21%.

Tots dos socis es quedaran així amb el 72,3% de la companyia mexicana. En concret, prenen el 70% que estava en mans de Goldman Sachs i sobre el qual el fons tenia penjat el cartell 'es ven' i un altre 2,3% adquirit a minoritaris en substitució de la formulació de l'OPA que contemplava l'acord de compra.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés