MADRID 27 febr. (EUROPA PRESS) -
L'exministre José Luis Ábalos ha decidit mantenir l'escó després de l'esclat del 'cas Koldo' i, davant l'exigncia del PSOE que renunciés a l'acta en 24 hores, ha optat per passar-se al Grup Mixt del Congrés. La primera conseqüncia és que aquest dimarts estar situat a les últimes files de l'hemicicle, les quals es coneixen com a 'galliner'.
Així ho ha anunciat en una compareixena davant els mitjans de comunicació per explicar el que considera "la decisió més important" de la seva vida política.
Arran l'anomenat 'cas Koldo' sobre una suposada trama de cobrament de comissions en contractes de material anticovid i la implicació de Koldo García Izaguirre, que havia estat assessor d'Ábalos al Ministeri de Foment, el PSOE va donar aquest dilluns un ultimtum de 24 hores al seu diputat perqu renunciés a l'escó.
Hores després, Ábalos va renunciar a la Presidncia de la Comissió d'Interior, per la qual havia estat proposat pel Grup Socialista, per va decidir seguir amb l'escó. I en deixar de ser president de comissió, el PSOE ja el va enviar a les ultimes files del Saló de Plens davant les votacions que van a tenir lloc aquest dimarts.
En la seva compareixena, l'exministre ha volgut defensar la seva "honorabilitat", ha insistit en que no est implicat en cap causa i ha lamentat no haver estat acompanyat pel seu partit en aquest trngol. "M'hagués agradat tenir el benefici del companyerisme", ha assenyalat.