Ricardo Rubio - Europa Press
MADRID 27 des. (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Organització del PSOE i ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha advertit al PP i Ciutadans que "passaran a la història per haver obert la porta a la ultradreta" a Andalusia, on aquest dijous s'ha constituït la Mesa del Parlament en virtut d'un acord entre el PP, Cs i Vox que els dona la majoria en aquest òrgan.
Ábalos ha assenyalat que això suposa "la consumació del pacte de la vergonya a Andalusia", on, "contra tota ètica política", aquests tres partits s'han fet amb el poder a les institucions andaluses.
"La trista realitat és que avui PP i Ciutadans han blanquejat Vox amb un pacte fosc i opac, del qual fins i tot molts dels seus votants estaran avergonyits", ha manifestat en un comunicat en el qual conclou que "és un dia trist per a Andalusia i per a la democràcia espanyola".
Mentre el PP i Ciutadans pacten la composició del Govern de coalició que volen constituir, el resultat de les votacions per a la Mesa de la Cambra, presidida ara per Marta Bosquet (Cs), és el primer pas efectiu de l'acord aconseguit aquest dimecres entre aquestes dues formacions, que, amb l'aquiescència de Vox, pot fer que per primera vegada la Junta no estigui encapçalada per un president socialista.
El secretari d'Organització del PSOE ha afirmat que "per molt que ho intentin vestir d'una altra manera", al final "les dretes blava i taronja han donat avui la seva veritable cara i demostrat com de prop en realitat estan del dogmatisme de la ultradreta".
MOLTS VOTANTS MODERATS ESTARAN "INDIGNATS"
En la seva opinió, el president del PP, Pablo Casado, i el de Cs, Albert Rivera, han mostrat "com de còmodes estan pactant amb un partit que es gloria d'anar en contra de molts dels principis democràtics, constitucionals i igualitaris". Casado ho fa "amb una alegria insultant", i Rivera, "amb una dissimulació vergonyant", ha afegit.
"Estic segur que molts dels votants moderats de centre dreta assisteixen indignats a la perillosa senda que han obert els inconscients líders del PP i Ciutadans, i prendran nota d'això de cara a les properes eleccions", ha indicat.
Per això, Ábalos ha instat la formació taronja a "reflexionar" sobre la seva actitud, perquè "van dir que regenerarien la política i han acabat donant suport a un partit d'extrema dreta que defensa uns valors xenòfobs, masclistes i antieuropeus per aconseguir una butaca", cosa que, al seu parer, "haurà d'explicar als seus socis liberals a Europa".