Publicat 04/03/2021 16:22CET

Ábalos anuncia les licitacions de l'últim tram de l'A27 i d'explotació de l'A7 a Alacant

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, durant l'acte al túnel de Lilla de l'A27, a Valls (Tarragona).
FABIÁN ACIDRES - EUROPA PRESS

VALLS (TARRAGONA), 4 mar� (EUROPA PRESS) -

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, ha anunciat que el Govern central ultima la licitació de l'últim tram de l'autovia A27, que unirà Lilla i Montblanc (Tarragona), i que sotmetrà a informació pública l'estudi de viabilitat de la concessió per explotar l'autovia A7 a Alacant.

El ministre ho ha anunciat aquest dijous juntament amb la delegada del Govern central a Catalunya, Teresa Cunillera, en la calada del túnel de Lilla, que forma part del quart tram de l'A27 i que transcorre entre Valls i Lilla (Tarragona).

El túnel té 1,5 quilòmetres, està format per dos tubs que acolliran dos carrils cadascun i ha significat una inversió de 99,6 milions d'euros, la qual cosa suposa dos terços del pressupost total de 142,6 milions d'aquest quart tram, que suma 5,1 quilòmetres.

Ábalos ha assegurat que és un projecte ambiciós que "cus les províncies de Lleida i Tarragona" i obre les portes de l'interior de Catalunya a la capacitat exportadora del Port de Tarragona.

També ha apuntat l'"important esforç inversor" que ha dut a terme el Govern espanyol a Catalunya i ha afegit que durant el 2020 es van destinar 800 milions d'euros a infraestructures a Catalunya.

FI DE LA CONCESSIÓ DE LES AUTOPISTES CATALANES

Ábalos ha recordat que el proper 31 d'agost acabaran les concessions de l'AP7 entre la Jonquera (Girona) i Tarragona i de l'AP2 entre Saragossa i el Vendrell (Tarragona).

En aquest sentit, ha explicat que el Govern central estudia les necessitats després de la liberalització i prepara la licitació dels futurs contractes de conservació i explotació d'un nou centre d'operacions a càrrec dels pressupostos generals de l'Estat.

Així, els 13 milions d'usuaris d'aquestes vies deixaran de pagar uns 500 milions d'euros a l'any, ha dit, i ha detallat que el 80% dels 474 quilòmetres afectats es troben a Catalunya.

"En vista d'aquest marc d'una xarxa viària més equitativa, igualitària i justa entre usuaris i territoris", Ábalos ha assenyalat que el Govern espanyol està abordant el model d'inversió públic-privat a les carreteres, que ha d'abordar les actuacions que la xarxa de carreteres necessita.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés