BARCELONA 31 oct. (EUROPA PRESS) -
La biotecnològica AB-Biotics ha tancat el primer semestre del 2017 amb unes pèrdues de 769.000 euros, amb la qual cosa ha reduït els seus nombres vermells en un 83% en comparació amb el mateix període de l'any passat, mentre que les vendes s'han situat en 3,43 milions, un 69% més.
En un comunicat aquest dimarts, AB-Biotics, cotitzada en el MAB i fundada per Miquel Ángel Bonachera i Sergi Audivert, ha destacat que ha aconseguit un compliment en el primer semestre del 80% de les vendes per al conjunt de l'any i que estaven fixades per sobre dels quatre milions d'euros per tot el 2017, segons el seu pla de negoci.
El setembre de 2016 la biotecnològica va dur a terme una ampliació de capital per 4,7 milions d'euros, i des de desembre del 2016 ha escomès un pla de reducció de costos el resultat dels quals ha implicat una forta reducció de despeses d'explotació superior al 40% respecte a l'exercici anterior.
A més, AB-Biotics ha decidit basar la seva estratègia a concentrar esforços en els productes més rendibles i que representen el 80% de les vendes --AB-Life, AB-Kolicare, I3.1, AB-Dentalac, AB-Intimus i Neurofarmagen-- i a les regions geogràfiques amb més potencial, la qual cosa es tradueix en França, Alemanya, Itàlia, Estats Units, Mèxic, Brasil, Xina, Rússia, Anglaterra i Japó.
Per tot això, la biotecnològica ha afirmat afrontar l'exercici 2017 amb "optimisme", tenint en compte que les previsions de vendes per a tot l'exercici eren d'entre 4.1 i 4.3 milions d'euros.