MADRID 12 nov. (EUROPA PRESS) -
El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha titllat aquest dimecres de "decebedor" la compareixença al Palau de la Moncloa del president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, per pronunciar-se sobre el procés participatiu de diumenge passat a Catalunya.
L'ha instat a "actuar" convocant-lo a ell i al president de la Generalitat, Artur Mas, per intentar buscar una solució a un "problema" que afecta tots els espanyols.
En roda de premsa al Congrés, Sánchez ha criticat que en la seva compareixença davant els mitjans tres dies després de l'alternativa de consulta impulsada per Mas el cap de l'Executiu no hagi aportat "cap solució", el que, segons la seva opinió, evidencia que el President està resignat i el Govern espanyol, esgotat.
Per aquesta raó, ha aconsellat Rajoy que el convoqui, com a líder del primer partit de l'oposició, i faci el mateix amb el president català, per obrir un procés de diàleg, regeneració democràtica i renovació del pacte constitucional, i resoldre així un "problema" que afecta tots els espanyols.
En aquest mateix sentit, el màxim responsable dels socialistes també ha recomanat al president del Govern central que reflexioni sobre la necessitat de convocar pròximament la Conferència de Presidents.