Publicat 11/10/2020 12:54CET

El 93% de comercials de Barcelona digitalitza els seus hàbits pel coronavirus, segons el Coacb

Portal de l'Àngel, un dels carrers més comercials de Barcelona
EUROPA PRESS - Archivo

L'estudi es va posar en marxa a l'abril i el Coacb constata millores des de llavors

BARCELONA, 11 oct. (EUROPA PRESS) -

Un 93% dels comercials que ha enquestat el Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (Coacb) assegura haver hagut d'adaptar les seves rutines a la pandèmia del coronavirus i apostar per digitalitzar els seus hàbits.

L'estudi del Coacb, que va començar a l'abril, posa de manifest "l'impacte negatiu que encara té la situació en el sector", amb un 14% dels agents comercials sense feina a causa de la pandèmia, afirma el col·legi aquest diumenge en un comunicat.

El president del Coacb, Enric Enrech, ha assegurat que "la gran majoria de comercials s'han trobat amb fàbriques i comerços que han tancat" i que a la institució treballen perquè el sector pugui sortir al més aviat possible de la crisi.

DES D'ABRIL FINS ARA

No obstant això, la situació ha canviat aquests darrers mesos: a l'abril, la majoria d'enquestats afirmava que els seus ingressos s'havien vist afectats en un 75%, mentre que ara el 35% diu que els ingressos s'han reduït més del 50%.

El nombre de persones que indica que la seva situació ha millorat era a l'abril del 9,7%, mentre que al setembre va ascendir al 18,9%; i en valorar d'1 a 10 com ha afectat el coronavirus en les vendes, un 68,3% d'enquestats li donaven a l'abril gairebé la màxima pitjor puntuació (9), mentre que ara el 23,3% li dona aquesta qualificació.

Un 80,4% dels preguntats considera que les mesures i ajudes fiscals que ha emprès el Govern són "inadequades i insuficients" i el 43,6% d'ells les han pogut sol·licitar, una percepció que pràcticament no ha canviat des d'abril, afirma el Coacb.

La majoria dels participants, segons el col·legi, preveu una recuperació econòmica a mitjà-llarg termini i considera claus la figura de l'autònom, la recuperació de la confiança del consumidor, la reactivació del consum i aconseguir plans de reactivació eficaços.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés