L'estudi es va posar en marxa a l'abril i el Coacb constata millores des de llavors
BARCELONA, 11 oct. (EUROPA PRESS) -
Un 93% dels comercials que ha enquestat el Collegi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (Coacb) assegura haver hagut d'adaptar les seves rutines a la pandmia del coronavirus i apostar per digitalitzar els seus hbits.
L'estudi del Coacb, que va comenar a l'abril, posa de manifest "l'impacte negatiu que encara té la situació en el sector", amb un 14% dels agents comercials sense feina a causa de la pandmia, afirma el collegi aquest diumenge en un comunicat.
El president del Coacb, Enric Enrech, ha assegurat que "la gran majoria de comercials s'han trobat amb fbriques i comeros que han tancat" i que a la institució treballen perqu el sector pugui sortir al més aviat possible de la crisi.
DES D'ABRIL FINS ARA
No obstant aix, la situació ha canviat aquests darrers mesos: a l'abril, la majoria d'enquestats afirmava que els seus ingressos s'havien vist afectats en un 75%, mentre que ara el 35% diu que els ingressos s'han redut més del 50%.
El nombre de persones que indica que la seva situació ha millorat era a l'abril del 9,7%, mentre que al setembre va ascendir al 18,9%; i en valorar d'1 a 10 com ha afectat el coronavirus en les vendes, un 68,3% d'enquestats li donaven a l'abril gairebé la mxima pitjor puntuació (9), mentre que ara el 23,3% li dona aquesta qualificació.
Un 80,4% dels preguntats considera que les mesures i ajudes fiscals que ha emprs el Govern són "inadequades i insuficients" i el 43,6% d'ells les han pogut sollicitar, una percepció que prcticament no ha canviat des d'abril, afirma el Coacb.
La majoria dels participants, segons el collegi, preveu una recuperació econmica a mitj-llarg termini i considera claus la figura de l'autnom, la recuperació de la confiana del consumidor, la reactivació del consum i aconseguir plans de reactivació eficaos.