Publicat 16/02/2020 14:02

El 87% de comercials catalans collegiats té més de 10 anys d'experincia, segons un estudi

Sectors representats en l'estudi del Coacb
COACB

El 63% dels enquestats assegura tenir més de 20 anys d'experincia

BARCELONA, 16 febr. (EUROPA PRESS) -

El 87% dels comercials collegiats catalans té més de deu anys d'experincia en la professió, segons un estudi del Collegi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona (Coacb), en qu han participat més de 350 collegiats.

A més, el 63% dels enquestats assegura tenir més de 20 anys d'experincia, i el 64% ha assenyalat que la seva comissió anual supera el 6% de la facturació, ha informat el Coacb en un comunicat aquest diumenge.

Aquest estudi és una anlisi de la professió comercial en l'mbit catal i una comparativa de la figura de l'agent comercial dins i fora de l'empresa i en altres pasos.

El 83% de comercials collegiats coneixen bé els productes i les prctiques comercials de la seva competncia més directa, xifra que el Coacb contrasta amb el 'VIII Estudi sobre la gestió de xarxes comercials a Espanya 2018', elaborat pel Iese, que mostra que el 71% de les empreses que compten amb equips de venda (assalariats) no els coneix o no prou.

LA CAPTACIÓ DE CLIENTS

Sobre el procés de captació i prdua de clients, el 74% d'enquestats assegura analitzar-los, i el motiu principal de prdua de clients és el preu --segons el 49%--, seguit de la inadequació de l'oferta als requeriments del client --amb un 15%--.

En canvi, segons el Coacb, l'estudi del Iese reflecteix que les empreses majoritriament no dediquen esfor comercial als clients perduts --ho fan un 13%--.

Quant als objectius per a captació de clients, remunerats o no, gairebé la meitat dels comercials collegiats enquestats afirma no tenir-los, a diferncia dels equips comercials assalariats, que el 64% de les empreses assegura implantar-los.

Tots dos estudis coincideixen que aproximadament la meitat de comercials collegiats i la meitat d'empreses amb equips de venda no disposen d'agendes comercials o rutes que planifiquin les seves visites, i el 72% dels comercials confirma no mesurar el cost per visita.

COMPARACIÓ AMB ALTRES PASOS

L'estudi del Coacb també mostra els factors que més valoren els comercials en la relació amb l'empresa o la seva representada: el 74% d'ells afirma que és la confiana, seguit del suport (49%) i de la comunicació entre tots dos (48%).

El Coacb contrasta aquestes xifres amb l'estudi nord-americ 'Preliminary findings from Independent Manufacturers Representatives (IMR) 2019', elaborat per l'Associació d'Agents i Fabricadors de Nord Amrica (Mana), en el qual la majoria dels comercials nord-americans assenyalen la formació com el factor més important.

A Frana, les empreses valoren el paper de l'agent comercial per la "rpida facturació" que els aporta, perqu coneixen bé el mercat i proporcionen un valor tcnic afegit, segons l'estudi 'Présentation de l'étude sur l'evolution de la relation agents commerciaux-mandants', elaborat per l'Associació Professional d'Agents Comercials de Frana (APAC), segons el Coacb.

A més, per a una empresa francesa el cost de treballar amb comercials autnoms li resulta menor que treballar amb comercials assalariats.

En l'mbit internacional, gairebé la meitat dels comercials catalans treballa per a alguna empresa internacional, mentre que els comercials francesos superen el 70%.

REVOLUCIÓ TECNOLGICA

Sobre la revolució tecnolgica, l'estudi explica que en els darrers anys les empreses i els agents comercials han hagut d'adaptar-se a la transformació digital, i que el 91% dels comercials enquestats considera alt-molt alt l'impacte de la digitalització en la seva feina diria.

El president del Coacb, Enric Enrech, ha assegurat que l'estudi és "una mostra de l'evolució de la professió i del valor afegit que suposa treballar amb agents comercials collegiats".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés