Publicat 04/04/2019 19:01

El 75% dels motoristes assenyala l'existncia de "paranys" a la calada com la principal causa d'accidents

El 75% dels motoristes assenyala l'existncia de "paranys" en la calada com la
MIDAS

Andalusia i Catalunya són les comunitats amb un dels parcs més grans pel motociclista

MADRID, 4 abr. (EUROPA PRESS) -

El 75% dels motoristes espanyols assenyalen l'existncia de "paranys" a la calada com la principal causa d'accidents de conductors de motocicletes i ciclomotors, entre les quals es troben les marques de pintura relliscoses, les tapes de clavegueram o els sots.

Així ho posa de manifest la 'Radiografia del motorista a Espanya', estudi elaborat per Midas en collaboració amb la DGT i Fundació PONS, i que s'ha presentat aquest dijous a 'Viu la Moto', el saló de la indústria de la moto que se celebra des d'aquest dijous fins al diumenge al recinte Montjuc de Fira Barcelona.

Segons l'informe, que recull el testimoniatge de més de 600 motoristes, no només un mal estat de les vies influeix en la seguretat dels motoristes, perqu més d'un 70% també assenyala com a amenaces reals l'existncia d'angles morts en els quals els conductors no veuen els usuaris de moto, l'existncia de barreres de seguretat a carreteres i autopistes, o el fet de no mantenir les distncies de seguretat. Uns altres dels perills que destaquen els conductors de moto espanyols són el costum d'avanar per la dreta o la dolenta equipación, és a dir, emprar cascos de baixa qualitat o anar sense proteccions.

En aquest sentit, un 65% dels motoristes espanyols afirma no sentir-se respectats pels automobilistes mentre condueixen. De fet, tres de cada deu es consideren més assenyats que la resta de conductors a l'hora de circular en carretera. No obstant aix, el collectiu motorista també fa autocrítica i un altre 30% es considera menys prudent que altres conductors. En concret, fins a un 86% dels motoristes reconeix que en ocasions pequen d'imprudents a l'hora de circular entre els cotxes a zones urbanes.

Són els més joves, així com els conductors de vehicles de petita cilindrada, els que tenen una opinió més negativa de si mateixos i pensen que els motociclistes són menys prudents que els automobilistes. Per contra, en una majoria, els qui condueixen motos de més de 500cc consideren que els motoristes són més prudents que la resta de conductors.

Respecte la perillositat de les motos, més de la meitat dels conductors (un 56%) considera que és més perillós conduir en ciutat que en carretera. No obstant aix, els motoristes de vehicles de més de 500cc consideren que el perill est a la ciutat. L'estudi revela que són les dones i els conductors de ciclomotors els que tenen més por a la carretera.

Segons destaca el director general de Mida Espanya, Ramón Rueda, "és necessari posar el focus en el disseny urb i en l'estat de les vies per reduir els índexs de sinistralitat de les dues rodes, per també continuar amb la tasca de conscienciació de tots els conductors amb la finalitat de millorar la seguretat dels motoristes espanyols i fomentar la convivncia a les vies".

Un altre de les dades que aporta l'estudi és que un 68% dels enquestats afirma fer revisar la seva moto segons les indicacions recomanades pel fabricant. Un altre 15% indica dur-la a terme amb menor freqüncia o mai, i són els conductors de ciclomotor els que passen més per alt aquest factor.

RESPECTE DE LES NORMES DE CIRCULACIÓ

L'estudi també recull dades sobre el respecte a les normes de circulació per part dels motoristes espanyols. Així, destaca que un 95% dels conductors de moto porta posat sempre el casc en trajectes curts per ciutat.

Pel que fa al respecte als senyals de circulació, un 63% afirma respectar-les sempre, un 30% ho fa gairebé sempre i només un 7% confessa no respectar-les.

Pel que fa els límits de velocitat, menys de la meitat (46%) compleix sempre la normativa en carretera o gairebé sempre (42%). En ciutat, un 36% respecta els límits sempre i un 43% gairebé sempre. La resta dels conductors admeten respectar-los en ocasions, gairebé mai o mai.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés