BARCELONA, 7 nov. (EUROPA PRESS) -
El 62,8% de les millennistes que treballa no estalvia per a la seva jubilació i el 27,2% ho ha fet en el passat, segons un estudi elaborat per Esade i Fundació Edad&Vida amb l'impuls del Banc Sabadell.
El treball 'Desmitificant els 'millennials': Actituds i comportaments de la generació I treballadora davant de l'estalvi', conclou que el 10% d'aquest collectiu estalvia de manera sistemtica.
A Espanya, aquesta generació nascuda entre el 1981 i el 1996, també coneguda com a 'generació I', representa el 18,7% de la població, un percentatge inferior que el de la generació X, nascuda entre el 1969 i el 1981, que arriba al 26,2%.
En vista de l'estudi, els 'millennials' són optimistes per naturalesa i s'identifiquen més com a estalviadors que com a consumidors, i són conscients de la necessitat d'estalviar per a la seva jubilació, si bé, tot i ser una generació amb més formació, la seva cultura financera s'autopercebeix com a insuficient i demanen assessorament per prendre decisions d'estalvi i inversió.
El principal motiu dels que no estalvien no té relació amb la seva situació econmica, sinó que té a veure amb les seves actituds personals.
Dels que consideren que estalviar no és un problema, el 55% compta amb una bona situació econmica i els que diuen que no estalvien perqu no poden, el percentatge creix fins al 70%.
En comparació amb estudis anteriors hi ha hagut una evolució positiva en els sectors menys conscienciats respecte a la necessitat d'estalviar per a la jubilació.
"DESCONFIANA" EN LES INSTITUCIONS
Segons els autors de l'estudi d'Esade, Ismael Valls i Manuel Alfaro, aquesta bona evolució "no s'ha traslladat a un augment dels millennistes que estalvien de manera sistemtica per a la jubilació, a causa probablement de la seva desconfiana en les institucions i el sector bancari".
En aquest sentit, el director de BancSabadell Vida, Assegurances Generals i Pensions, Claudio Chiesa, ha manifestat que "per convncer els millennistes de les bondats d'estalviar per a la jubilació és necessari desenvolupar i implementar estratgies específiques".
Ha recalcat la necessitat de "passar d'una orientació centrada en el producte i les vendes a una orientació centrada en les necessitats de cada jove, posant el focus en l'assessorament per a l'estalvi al llarg de la vida".