BARCELONA, 16 Oct. (EUROPA PRESS) -
Unes 600 persones han acudit aquest divendres al funeral laic del tinent d'alcalde de Castelldefels (Barcelona) i exlíder d'EUiA Jordi Miralles, i hi han estat representats els partits catalans, a més del Govern, l'Ajuntament de Castelldefels i l'expresident de la Generalitat José Montilla.
Un centenar dels 600 assistents no ha cabut a la sala del tanatori barceloní de les Corts que ha reunit familiars, amics i polítics de l'exdiputat del Parlament, mort dimecres als 53 anys.
A més de companys d'ICV-EUiA i edils de Castelldefels, la cerimònia ha congregat polítics d'altres formacions i representants d'institucions, com el conseller de Salut, Boi Ruiz, i els membres de la Mesa del Parlament Anna Simó (ERC) i Lluís Corominas (CDC).
També hi han acudit l'alcaldessa de Castelldefels, Candela López (Movem Castelldefels), de la mateixa coalició que Miralles, així com l'exalcalde Manuel Reyes (PP), que ara és regidor, a qui han acompanyat dos regidors populars més; també hi ha assistit el membre de la CUP David Fernández.
SE'N VA "UN AMIC"
En declaracions a la sortida de l'acte --que ha durat més d'una hora--, el líder del PSC, Miquel Iceta, el senador i expresident de la Generalitat, José Montilla, i el colíder d'ICV Joan Herrera han coincidit a afirmar que perden "un amic" que va lluitar per la unitat de l'esquerra.
L'actual coordinador general d'EUiA, Joan Josep Nuet, ha recordat el seu antecessor com un "revolucionari puntal de les esquerres catalanes" i n'ha elogiat la tasca d'unió de les esquerres, que va facilitar la constitució dels Governs tripartits de Pasqual Maragall i de Montilla.
En el mateix sentit s'ha expressat el 'número u' de Catalunya sí que es pot, Lluís Rabell, que ha assegurat que la política trobarà a faltar Miralles en un moment tan peculiar de la història de Catalunya.
HERRERA DESTACA QUE VA TORNAR A SER CARTER
Herrera ha destacat que Miralles va treballar com a carter per pagar-se la seva carrera universitària i que anys després, ja després de deixar el seu escó al Parlament, va recuperar la seva antiga feina, "i a les estones lliures construïa una alternativa política a la seva ciutat".
"És un exemple de la bona política; no sé si nova o vella, però sí la millor", ha afegit.