Actualitzat 14/05/2014 10:29

El 55% dels espanyols va comprar per internet el 2013, un 8% més, segons OMD Resolution

Tarjetas de crédito
EUROPA PRESS

Augura que Espanya i Itàlia lideraran el creixement europeu del comerç electrònic en 2013-2015

BARCELONA, 14 maig (EUROPA PRESS) -

El 55% dels espanyols va comprar per internet el 2013, un 8% més que l'any anterior, segons un estudi d'OMD Resolution, que augura que Espanya i Itàlia lideraran el creixement europeu del comerç electrònic en el període 2013-2015.

A la I Trobada de 'comerç electrònic' d'Iese, organitzat aquest dimecres per l'escola de negocis i OMD Resolution, el director general d'OmnicomMediaGroup, Jordi Vallverdú, ha explicat que la targeta de crèdit o dèbit segueix sent el mètode majoritari de pagament, en un 76% dels casos, tot i que estan creixent altres mètodes, liderats per Pay Pal (53%).

L'estudi preveu que entre 2013 i 2015, el nombre de compradors en línia creixerà un 15% a Espanya, i les vendes un 27%, impulsades per l'ús dels dispositius mòbils com telèfons i pastilles.

Les dades actuals sobre el tipus de compra a través de comerç electrònic són diferents segons si l'usuari utilitza l'ordinador o un dispositiu mòbil; així, segons la investigació d'OMD Resolution, la majoria de compres realitzades des d'un ordinador corresponen a viatges o vacances, seguides de productes de moda o joieria i en tercer lloc d'entrades per a llocs o espectacles.

En el cas de les compres des d'aparells mòbils, les més freqüents són les de moda i joieria, seguides molt a prop per electrònica de consum, i en tercer lloc entrades.

La freqüència de compra en línia dels espanyols segueix sent majoritàriament ocasional tant des de dispositius fixos com mòbils, tot i que és superior en el cas dels dispositius mòbils, d'un mínim d'una vegada al mes.

Des del punt de vista empresarial, una enquesta d'Iese feta sobretot a companyies espanyoles (dos terços del total) i la resta majoritàriament europees, recull que una de cada tres ja té o està pensant constituir una divisió específica de 'comerç electrònic', sobretot per augmentar les vendes.

MITJANS DE PAGAMENT

En la primera sessió de les jornades, el cofundador i president de Gocoin i membre de BitCoin, Brock Pierce, ha defensat els avantatges d'aquesta moneda virtual com a mitjà de pagament innovador que no depèn de cap Govern i per tant no està sotmès a canvis de valor per inestabilitats polítiques.

La directora global de Serveis Financers de Telefónica, Pilar Aurrecoechea, ha assenyalat els avantatges dels nous mètodes de pagament tant per al consumidor com per al venedor, ja que el comprador pot simplificar el procés de pagament i reduir costos, i el venedor pot recopilar dades sobre el comportament dels usuaris i reforçar la vinculació amb la clienta.

També ha trencat una llança a favor de la infraestructura creada per la banca per als pagaments amb targeta de crèdit, després de dècades d'investigació i inversió, que aprofiten les noves aplicacions tecnològiques de pagament sense invertir i utilitzant la xarxa ja creada per les entitats financeres; ella va estar vinculada durant dues dècades a la indústria dels mitjans de pagament i la banca, i va ser directora general de MasterCard per a Espanya i Portugal.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés