BARCELONA, 11 Juny (EUROPA PRESS) -
El 52,7% dels catalans ha reclamat contra la seva companyia telefònica l'últim any, i el 27% ha trencat el seu contracte de permanència per estar descontent amb la seva empresa proveïdora, segons dades del comparador en línia Rastreator.com.
L'estudi també indica que el 73,2% dels catalans compara les característiques tècniques i econòmiques de les diferents ofertes dels operadors abans de contractar un servei i, d'aquests, un 26% ho fa a través d'un comparador.
Segons la consellera delegada de Rastreator.com, Elena Betés, els usuaris catalans s'han tornat més actius i crítics i, com a resultat, "no dubten a canviar de companyia per aprofitar millors ofertes. És més, un 30,2% ja té clar que canviarà de proveïdor en els pròxims mesos".
El factor determinant per decantar-se per una companyia és que ofereixi serveis integrats de telefonia fixa i mòbil, i internet, segons el 45,4% dels consultats, i el preu és el segon valor més important (35,6% dels catalans).
Respecte a preferències, dos terços dels catalans demana preus més competitius, mentre que un 51,4% voldria pagar només pels megues reals que utilitza.