BARCELONA 20 nov. (EUROPA PRESS) -
El 50% dels espanyols creu que el VIH i la sida són el mateix i el 32% pensa que la sida és la infecció per VIH avançada, segons revela un estudi de l'Hospital Universitari Infanta Elena de Madrid presentat al V Congrés Nacional del Grup d'Estudi de sida (Gesida) de la Societat Espanyola de Malalties Infeccioses i Microbiologia Clínica (Seimc), que se celebra des d'aquest dimarts fins al divendres a Sitges (Barcelona).
L'estudi també destaca que per al 94% de la població, la infecció per VIH és una malaltia crònica, mentre que per al 6% és ràpidament mortal, segons ha informat aquest dimecres en un comunicat l'organització del congrés.
A més, el 60% creu que conviurien amb normalitat amb un pacient amb VIH, tres de cada deu ho intentarien i només un 4% manifesta por al contagi; el 96% dels enquestats diu ser conscient de la importància del diagnòstic precoç i la majoria no posaria problemes que li fessin una serologia i els preguntessin per conductes de risc.
Les vies de contagi més freqüents per als enquestats són les relacions sexuals i l'ús de drogues intravenoses, en un 87% dels casos, a més de la saliva, donar la mà i de mares a fills.
L'enquesta, que ha comptat amb més de 200 participants, es va portar a terme en les sales d'espera del centre hospitalari entre persones d'edat mitjana, el 57% dones i el 69% amb estudis bàsics o mitjans.