Publicat 12/06/2019 18:18

El 49% d'usuaris de motos i bicicletes d'ús compartit procedeixen del transport públic

El 49% d'usuaris de motos i bicicletes d'ús compartit procedeixen del transport públic
RACC

El RACC ha presentat el primer estudi sobre l'ús de vehicles compartits a Barcelona

BARCELONA, 12 juny (EUROPA PRESS) -

El 49% dels usuaris de motos i bicicletes d'ús compartit procedeixen del transport públic, la qual cosa segons el RACC, és un fet positiu ats que redueix la saturació del transport públic en hora punta, ha informat en un comunicat aquest dimecres.

L'estudi duu a terme una anlisi sobre els hbits de mobilitat dels usuaris de bicicleta compartida, tant del servei públic com de plataformes privades, moto compartida i cotxe compartit a Barcelona.

A més, l'anlisi determina que menys del 10% de la població han emprat aquest tipus de vehicles compartits, i ha concls que la bicicleta és el mitj que més usuaris han provat, un 8,7%, seguit del cotxe, que suposa un 7,3% i la moto amb un 3,6%.

Una altra de les conclusions de l'estudi és que set de cada deu usuaris declara no tenir vehicle propi, sobretot pels costos d'adquisició i de manteniment.

Sobre la sinistralitat, els usuaris de moto compartida són els que més accidents de consideració declaren haver patit, un 10%, seguit del 8% del cotxe compartit i els de bicicleta compartida amb un 7%.

BICICLETA COMPARTIDA

El percentatge més gran d'usuaris que han substitut el transport públic pels serveis de vehicles compartits són els de bicicleta, que suposen el 51%.

A més, un 10% dels usuaris de bicicleta compartida abans circulava amb vehicles privats, cotxes o motos, la qual cosa segons l'asseguradora, aquest canvi d'hbits ha contribut a la millora de la qualitat de l'aire de la ciutat.

L'estudi també indica que el 74% d'aquells que es desplacen amb bici compartida són menors de 35 anys, i que la majoria són nous en l'ús del servei, un 66%, que s'han incorporat en els últims dos anys.

Sobre l'ús, la bicicleta és el vehicle compartit que s'empra de manera més freqüent, per davant de la moto i el cotxe, de manera que un 68% fa una ocupació molt habitual d'aquest sistema, el 54% entre 3 i 5 vegades per setmana i el 14% el fa servir cada dia.

MOTO COMPARTIDA

El 77% dels usuaris que utilitzen la moto compartida han substitut el desplaament a peu o amb bicicleta --un 30%-- o el transport públic --un 47%--.

Un 21% d'aquells que es desplacen amb moto compartida eren antics usuaris de vehicles motoritzats, incloent motos, turismes o taxis, a més, la meitat d'aquests usuaris, un 53%, declara tenir experincia prvia en conduir moto.

A més, el 56% d'usuaris de moto compartida només posseeixen el permís de conducció de classe B i per tant no tenen llicncia, ni formació específica per conduir motos.

COTXE COMPARTIT

Els usuaris de cotxes compartits que abans empraven el vehicle motoritzat suposen el 41%, i un 51% utilitzava el transport públic per moure's per la ciutat.

A més, el 80% d'aquests, fa un ús poc habitual dels serveis de cotxe compartit, un 18% fa un ús espordic, l'11% una vegada al mes i el 51% entre dues i cinc vegades al mes.