Actualitzat 10/09/2015 18:25

El 47% de graduats en FP a Girona treballa en 9 mesos, 6 punts més que un any abans

GIRONA 10 set. (EUROPA PRESS) -

El 47,35% de graduats en FP a Girona treballa en nou mesos, gairebé sis punts més que fa un any, segons l'estudi d'Inserció laboral d'ensenyaments professionals del 2014, presentat aquest dijous a la Cambra de Comerç de Girona.

L'estudi anual del Consell de Cambres de Catalunya i la Conselleria d'Ensenyament es basa en una enquesta durant el primer trimestre del 2015 a 1.888 graduats gironins del curs 2013/14 en formació professional inicial, estudis esportius, estudis d'arts plàstiques i disseny, programes de qualificació professional inicial (PQPI) i estudis artístics superiors, pertanyents a 39 centres.

La taxa d'atur dels graduats en FP de Girona és del 15,25%, inferior a la taxa general d'atur de Catalunya (20%) i a la dels joves catalans d'entre 16 i 24 anys (46,65%); i un 13,56% dels que treballen ho compaginen amb la continuació d'estudis.

Un 37,39% dels graduats en estudis professionals se centra a seguir estudiant, respecte del 43,38% de l'any anterior, i els que únicament treballen són el 33,79%, entre els quals ha augmentat la taxa d'ocupació a jornada completa.

També hi ha un avanç anual en els graduats que treballen en les empreses en les quals han fet pràctiques, segona via per trobar feina, per darrere de la xarxa de relacions personals, que perden pes.

Alhora, els alumnes situen la falta d'experiència com la principal barrera per trobar feina, quan un any abans era la falta d'ofertes laborals.

Respecte al salari, el 70% dels graduats a Girona cobren més de 900 euros mensuals en la seva primera feina després de finalitzar els estudis.

Contingut patrocinat