Barcelona està creixent per sobre de la mitjana del conjunt d'Espanya
BARCELONA, 24 maig (EUROPA PRESS) -
ING Direct ha tancat el primer trimestre amb 3.981 milions d'euros gestionats a Catalunya, un 5% més que a finals de 2014, i entre gener i març també ha incrementat un 2,1% el nombre de clients, fins a 372.740.
En una entrevista d'Europa Press, el director d'Oficines i Espais d'ING Direct a Espanya, Javier Añorga, ha explicat que a la província de Barcelona és on hi ha la majoria del negoci, amb 3.548 milions gestionats i 322.138 clients.
Ha afegit que Barcelona està creixent per sobre de la mitjana de la resta d'Espanya tant en clients com en recursos gestionats, i lidera el negoci a Espanya, només superada per Madrid.
També se situa per sobre de la mitjana en contractació de fons d'inversió, negoci en auge a causa dels baixos tipus d'interès que ofereixen els dipòsits tradicionals, i també està augmentant la demanda d'hipoteques i crèdits personals, ha assenyalat Añorga.
ING Direct, que basa el gruix de la seva operativa a través d'internet, disposa de tres oficines a la ciutat de Barcelona, i ara mteix no preveu noves obertures a Catalunya.
Amb tot, les dades del primer trimestre indiquen que segueix creixent en clients a les altres tres províncies catalanes, fins a 24.579 a Tarragona, 17.041 a Girona i 8.982 a Lleida, increment que s'ha traduït en augments de recursos gestionats que ronden el 5% en els tres territoris.
15% DE BANCA MÒBIL
Añorga ha destacat que cada vegada hi ha més clients que es relacionen amb el banc únicament a través del mòbil, i ja són un 15% a tot Espanya.
El 98% de contactes dels clients amb ING Direct a Espanya són a través d'internet, mentre que les oficines funcionen com a punt d'informació, i les contractacions de productes es realitzen en línia fins i tot a les sucursals mateixes.
El banc té 28 oficines a Espanya, i també és present a 32 centres comercials, quatre a l'àrea de Barcelona.