Actualitzat 23/10/2018 13:49

400 pimes participen en una jornada de Facebook per aprendre a utilitzar les plataformes digitals

Jornada 'Impulsa el teu negoci' promoguda per Facebook a Barcelona
Europa Press

BARCELONA, 23 oct. (EUROPA PRESS) -

Un total de 400 pimes han participat aquest dimarts en una jornada de Facebook, celebrada en col·laboració amb Fepime, en la qual s'ha ensenyat com utilitzar les plataformes digitals perquè aquest tipus d'empreses puguin fer créixer el seu negoci.

Sota el títol 'Impulsa el teu negoci', que s'emmarca en una iniciativa europea que es repetirà a Sevilla i Madrid, Facebook ha fet una sèrie de xerrades i sessions formatives en les quals diversos experts han explicat a les pimes com fer per ampliar la seva xarxa de contactes i potenciar els continguts que publiquen a les diferents xarxes socials, entre d'altres qüestions.

En declaracions a Europa Press, la directora d'Assumptes Públics de Facebook Iberia, Natalia Basterrechea, ha exposat que aquesta jornada permet presentar les diferents eines que té la seva plataforma a les pimes perquè augmentin la seva activitat, accedeixin a la seva cartera de clients i exportin els seus productes fora del país.

"La idea és acostar-nos a les pimes que formen part del nucli de la nostra activitat econòmica, que és més del 99% a Espanya, i, a través d'aquests tallers pràctics que duem a terme amb especialistes en l'àmbit de Facebook, Instagram i WhatsApp, ajudar-los a donar-los aquestes claus sobre quines eines poden utilitzar per desenvolupar-se d'una manera més dinàmica dins la plataforma", ha indicat Basterrechea.

Ha subratllat que les pimes "més que mai" necessiten competències en l'àmbit de les noves tecnologies, després de l'impacte que han tingut sobre els seus negocis.

Així, ha exposat que el 74% de les pimes espanyoles que utilitzen Facebook consideren que aquest tipus d'eines són necessàries en les seves decisions de negoci, que el 61% han vist com augmentaven les seves vendes des que utilitzen la plataforma i que el 53% han pogut contractar més persones.

PERFILS DIGITALS

En la inauguració d''Impulsa el teu negoci', juntament amb Basterrechea, ha participat la presidenta de Fepime, Helena de Felipe, que ha explicat que les pimes van haver d'afrontar durant la crisi la manca de finançament i de clients, qüestions que ha emfatitzat que ja s'han anat solucionant, però que ara han de gestionar una altra dificultat: la manca de personal qualificat en assumptes digitals.

"És la nostra gran preocupació", ha subratllat De Felipe i ha indicat que aquesta jornada permet a petites i mitjanes empreses aprenguin a utilitzar xarxes socials com Facebook, Instagram i WhatsApp en els seus negocis.

CLAUS

En declaracions a Europa Press, la responsable de Pimes a Facebook, Mariana Piccinini, ha raonat que les claus perquè les pimes puguin utilitzar aquesta plataforma són crear una pàgina per tenir presència dins la xarxa social, generar un ontingut atractiu per connectar amb els seus clients i invertir en publicitat per escalar el negoci, motiu pel qual ha subratllat que no es requereix un pressupost gaire elevat.

"Qualsevol pime hi té accés, simplement han de crear una pàgina", ha emfatitzat Piccinini.

Ha destacat que actualment s'accedeix a la majoria dels clients a través dels dispositius mòbils, per la qual cosa ha defensat que l'estratègia s'ha de focalitzar en aquest format: "Avui fer màrqueting digital és fer màrqueting mòbil".

CASOS

Un dels fundadors San Saru, Borja Pundik, que participa en la jornada d'aquest dimarts, ha explicat que el 80% de les vendes de la seva empresa, que es dedica a la venda de joies, les fa a través de les publicacions i els anuncis que fa a Instagram, encara que també utilitza Facebook per desenvolupar la seva activitat.

Pundik ha assegurat que han après a utilitzar aquestes plataformes "a força de prova i error" i la seva estratègia ha anat evolucionant a mesura que també ho feien totes dues xarxes socials, amb la incorporació, per exemple, de les històries a Instagram per difondre els seus productes.

"Una vegada que coneixes el que et funciona a tu, són fàcils de fer servir --aquestes xarxes socials--. Cada empresa té un contingut que li funciona", ha subratllat.

Creada el 2015, l'empresa de Mataró (Barcelona) compta amb una plantilla de 12 treballadors i va obtenir una facturació d'un milió d'euros el 2017, xifra que preveu duplicar aquest any.

DADES

Segons ha informat la xarxa, des del 2011 Facebook ha invertit més de 1.000 milions de dòlars a donar suport a les petites i mitjanes empreses a tot el món i més d'un milió de pimes s'han beneficiat del programa de cursos gratuïts Blueprint.

En total, Facebook ja ha proporcionat formació a més d'1,7 milions de pimes a tot el món.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés