Publicat 19/5/2014 15:40:39 +02:00CET

El 29% de les reclamacions de Consum el 2013 a Girona han estat per serveis financers

Alfons Conesa
EUROPA PRESS

GIRONA, 19 maig (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Consum (ACC) ha rebut 5.550 reclamacions a la província de Girona durant l'any 2013 --un 56,5% més respecte al període anterior--, i el 29,9% de les demandes han estat per serveis financers, com les participacions preferents i el deute subordinat.

En una roda de premsa aquest dilluns a Girona, el director de l'ACC, Alfons Conesa, ha explicat que de les 1.659 reclamacions per productes bancaris --totes dirigides a l'entitat CatalunyaCaixa--, 600 s'han resolt a través de laudes arbitrals.

Conesa ha afegit que "s'està treballant" per poder resoldre la resta de demandes per serveis financers, i ha destacat que tots els afectats que han solucionat la seva reclamació mitjançant un laude han recuperat els diners invertits.

Durant el balanç de l'activitat feta l'any passat per l'ACC a la província de Girona, Conesa ha destacat que les companyies aèries han desaparegut el 2013 del rànquing d'empreses que tenen més reclamacions.

Així, CatalunyaCaixa ha liderat les demandes, seguida de les companyies telefòniques --com Orange, Telefónica, Vodafone i Jazztel-- que han compartit el rànquing de reclamacions amb les empreses de serveis energètics, com Endesa i Gas Natural.

La mitjana de resolució a Girona s'ha situat en un 35% l'any passat; 1.713 casos s'han solucionat a través de la mediació --un 40% menys respecte al 2012--, i el 52,7% d'aquests acords han estat per serveis de telecomunicacions i internet.

A més, durant l'any 2013 l'ACC va resoldre a la província de Girona 91 expedients amb sancions per a les empreses, i l'import total d'aquestes multes imposades a les companyies ha pujat a més de 462.000 euros.