MADRID, 28 maig (EUROPA PRESS) -
La participació en les eleccions municipals a les 14 hores se situa en el 36,6%, la qual cosa suposa 1,5 punts més que la del 2019, quan va ser del 35,10%, amb el 97,32% de les meses analitzades, segons les dades de la pàgina web del Ministeri de l'Interior https://resultados.locales2023.es/.
Les comunitats autònomes on es registra una participació més alta fins a les 14.00 hores són La Rioja, amb 43,59%, seguida de la Comunitat Valenciana, que registra un 43,25% i Extremadura, amb un 41,55%.
Com és habitual, on menys gent ha anat a les urnes és a les ciutats autònomes i a Canàries, on han obert els col·legis una hora més tard respecte de l'hora peninsular. Així, a Melilla han participat el 25,64%, a Ceuta el 27,53 % i a l'arxipèlag canari el 25,94%.
A les 14.30 hores compareixeran en una roda de premsa el secretari d'Estat de Comunicació, Miguel Ángel Oliver, i la sotssecretària del Ministeri de l'Interior, Isabel Goicoechea, per oferir les xifres de participació a tota Espanya fins a les 14.00 hores amb la majoria de les meses revisades.