Publicat 08/11/2021 11:59

El 27% dels no compradors als mercats catalans hi compraria amb un servei en línia

El conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent
GENERALITAT

Torrent reconeix els mercats com "imprescindibles" durant la pandmia per distribuir producte fresc

BARCELONA, 8 nov. (EUROPA PRESS) -

El 27% dels no compradors als mercats municipals de Catalunya hi compraria si hi hagués o si conegués l'existncia del servei en línia, segons l'estudi sobre els hbits de consum als mercats municipals de Catalunya que ha elaborat la Generalitat.

Així ho ha indicat la responsable de l'rea de Comer de la Generalitat, Marta Raurell, en el Congrés de Mercats Municipals de Catalunya celebrat de manera virtual aquest dilluns.

En la presentació del congrés, el conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, ha reconegut els mercats municipals com "imprescindibles" durant la pandmia per la seva distribució de producte fresc a la ciutadania i el seu servei a la societat.

També ha indicat que actualment hi ha 167 mercats municipals amb 6.000 parades que donen feina a 12.000 persones i que, durant la jornada, podran debatre sobre els reptes més importants arran de la crisi sanitria, "que ha incentivat la sostenibilitat, la conscincia mediambiental, la salut, el compromís social" i la digitalització.

Raurell, en la presentació de l'estudi, ha assenyalat que hi ha un "gran problema de comunicació" amb el client ats que molts no coneixen els serveis que ofereixen en aquests llocs de compravenda i, alhora, que hi ha gran recorregut per captar clients amb la incorporació de la venda en línia.

La responsable de l'rea de Comer ha destacat els mercats municipals com llocs relativament paritaris de compra, on "el 59% de les persones que van a comprar són dones", mentre que en altres centres la compra dels homes és del 23%.

L'estudi s'ha fet mitjanant 1.600 enquestes a 802 residents a Catalunya i 816 compradors a mercats municipals.

XARXES SOCIALS I PROMOCIONS

Un altre camp de millora per als mercats municipals és la dada que el 91,5% dels enquestats disposa de xarxes socials, "la qual cosa podria ser un canal d'entrada" de nous clients.

Respecte al perfil dels compradors --dels quals 775.000 són recurrents a Catalunya--, tenen una mitjana de 52 anys, són treballadors (68% del total) i no tenen fills.

A llarg termini, per millorar l'activitat es considera augmentar les inversions, mentre que a curt termini "hauria de prevaler l'augment d'ofertes i promocions i ampliar els horaris d'obertura al públic", segons Raurell.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés