Publicat 23/08/2023 12:41

Un 26,8% dels consumidors durant el 2022 han comprat en línia, segons Aecoc

Archivo - Arxiu - Dos homes escriuen en els seus ordinadors porttils
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA 23 ago. (EUROPA PRESS) -

Un 26,8% dels consumidors han acudit durant el 2022 al canal digital per fer les seves compres de gran consum, "mentre que abans de 2019 tan sols" era el 15%, segons un comunicat d'Aecoc Shopperview i Nétrica aquest dimecres.

Segons l'entitat, des de l'inici de la pandmia la dada ha evolucionat "amb un creixement sostingut" i l'estabilització del canal digital també s'ha produt en sectors com el de la restauració.

La facturació de l'enviament de productes en línia ha crescut un 13% en el primer trimestre de 2023 i el volum de comandes s'ha mantingut estable, mentre que el consum en bars i restaurants ha crescut un 26%.

"Un dels sectors on les vendes digitals tenen més pes és el de productes tecnolgics", ha explicat Aecoc, que ha detallat que la xifra s'ha estabilitzat al voltant del 30%.

El ceo de Food Delivery Brands Group i Telepizza, Jacobo Caller, ha dit que al contrari d'algunes previsions que es van produir durant la pandmia, "el lliurament a domicili no ha acabat amb els menjadors".

El professor de l'ISE José Luis Nueno ha analitzat que "l'aturada en línia" es deu al fet que els consumidors van acudir al canal digital buscant preus baixos i aquests han pujat.