Actualitzat 21/05/2014 14:27

Tremosa defensa que un Estat català construiria més ràpid el Corredor Mediterrani

Jordi Agràs, Josep Rull, Santi Vila y Ramon Tremosa, CiU
EUROPA PRESS

Avisa que cada vot a PP i PSOE es podria utilitzar per frenar el Corredor Mediterrani

TARRAGONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

El candidat de CiU a les europees, Ramon Tremosa, ha defensat aquest dimecres que un eventual Estat català construiria més ràpid el Corredor Mediterrani tenint en compte les "petitíssimes quantitats" --55 milions d'euros-- que el Govern espanyol ha destinat aquest 2014 a la infraestructura.

Així s'ha pronunciat en roda de premsa després de fer un breu trajecte pel Port de Tarragona acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, poc després que la ministra de Foment, Ana Pastor, instés des de Barcelona que Catalunya i tot Espanya treballin junts i barallin per aconseguir fons comunitaris del Corredor del Mediterrani.

"No és moment de paraules, i els fets i les xifres parlen per si sols: 641 milions d'euros per a l'alta velocitat i només 55 milions per al Corredor Mediterrani", ha assegurat Tremosa, que ha afegit que tots els grups del Parlament estan a favor de l'aposta catalana, fins i tot el PP.

Davant dels recursos que l'Estat destina a aquesta obra, Tremosa ha alertat del risc que el 2030, quan tota la xarxa europea ferroviària ha de funcionar, el Govern espanyol es trobi "fora de joc" i sigui sancionat per aquesta raó.

"No tindrem Corredor Mediterrani si el Govern espanyol no fa la seva part de feina, apostant per un tren d'interès europeu, i no dels catalans", ha advertit.

També s'ha demanat per què el PP porta encara al seu programa electoral el Corredor Central quan no està previst, durant els pròxims cinc anys, cap revisió de les prioritats ferroviàries en el marc europeu.

L'actual eurocandidat de CiU ha avisat, a més, que cada vot a PP i PSOE es podrà utilitzar per frenar la construcció del Corredor Mediterrani, i ha constatat que els dos partits ja han emès un dictamen contrari a la demanda europea que cada país individualitzi la gestió dels ports i aeroports, la qual cosa permetria que el Port de Tarragona es gestionés des de Tarragona si Catalunya fós independent.

UNA EUROPA FORTA

El conseller Santi Vila ha avisat del risc que hi hagi Estats que tinguin la intenció de "segrestar" la idea d'una Europa més forta i unida, després de reivindicar el paper que la UE va jugar per imposar una xarxa transeuropea de transport davant del criteri del Govern espanyol i la possibilitat que s'alineés amb el francès.

També ha criticat l'incompliment de l'Estat de la directiva europea de l'aigua i el seu model de pla hidrològic, com també que no aposti per una gestió de la mobilitat basada en la 'eurovinyeta', que són vies d'altes prestacions en les quals es paga per ús i contaminació: "Ens hem de lliurar dels segrestadors d'Europa".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés