Actualitzat 21/05/2014 13:49

Pastor crida a treballar junts per barallar-se pels fons del Corredor Mediterrani

A.S.Camacho, ministra Ana Pastor (PP)
EUROPA PRESS

El PP combat el discurs de falta d'inversió exhibint les infraestructures a Catalunya

BARCELONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha cridat aquest dimecres des de Barcelona que Catalunya i tot Espanya treballin junts i barallin per aconseguir fons comunitaris del Corredor Mediterrani, i ha advertit que no fer aquest treball units "té conseqüències negatives per a tots".

Durant la seva intervenció en un acte del PP sobre infraestructures amb el candidat popular a les eleccions europees i que ha reunit una trentena d'empresaris, ha apel·lat a "conviure per créixer i per crear" dins d'una Europa unida i de progrés, i ha reivindicat les inversions del seu departament a Catalunya des que el 2012 va ser nomenada ministra.

Tant Pastor com la líder del PP català Alicia Sánchez-Camacho, han repassat amb detall les inversions de l'executiu de Mariano Rajoy en infraestructures ferroviàries, carreteres, ports i aeroports, una llista de projectes amb la qual els populars busquen desarmar el discurs dels quals acusen l'Estat de no invertir a Catalunya.

Els populars sostenen que un dels pilars del discurs independentista és que el Govern espanyol no inverteix en infraestructures, davant del que ha recordat que Catalunya va rebre al voltant de 4.000 milions d'euros per a infraestructures des que Mariano Rajoy va arribar a la Moncloa, a final del 2012.

"La realitat és tossuda", ha afegit, i ha argumentat que aquests fons han permès, entre d'altres aspectes, millorar trams de carretera com la N-II a Girona, així com seguir invertint en les dues terminals de l'Aeroport de Barcelona, avançar en les obres de millora dels accessos al Port de Barcelona, i connectar Catalunya amb la frontera francesa a través de l'Alta Velocitat.

CATALUNYA, "BIGA MESTRA"

Segons ella, per al seu Departament, Catalunya és un dels pilars a Espanya, i la resta d'Espanya no s'entén sense la modernitat i la capacitat emprenedora dels catalans: "No es pot entendre res del que fem si no és per la biga mestra que és Catalunya".

En la seva reivindicació del compromís amb les infraestructures a Catalunya, ha destacat l'aposta pel Corredor Mediterrani, obra --tant la via ferroviària com els terminals logístics-- vital perquè "serà, sens dubte, el pol més important de desenvolupament entorn dels ports del Mediterrània".

La ministra ha subratllat que el Corredor Mediterrani es construirà amb ample de via internacional, i ha criticat que s'hagi dit que alguns trams de Tarragona s'estan desenvolupant amb només una via d'ample ibèric: "L'encàrrec que tenen des de Foment és que hi hagi dos amples. I ja està".

"Que parlin d'entremaliades els que sàpiguen", ha dit Pastor, que ha explicat que a curt termini és molt important implantar un 'tercer fil' en tot el Corredor, però ha garantit que el 'full de ruta' és que a mitjà termini es facin dues vies noves d'ample internacional.

EL 'POWERPOINT'

Com és habitual en la campanya dels populars catalans cada vegada que es parla del Corredor Mediterrani, aquest dimecres s'han repetit les crítiques a com van actuar els socialistes amb aquesta infraestructura, i se'ls ha acusat d'haver parlat molt d'ella però haver realitzat només un 'power point' sense arrencar compromisos per part d'Europa.

Han carregat contra això la presidenta del PP català, Alicia Sánchez-Camacho; el candidat dels populars catalans en aquestes eleccions, Santi Fisas, i el líder del partit a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, i Camacho ha advertit que només partits forts com el PP poden garantir aquest tipus d'infraestructures.

Fisas ha criticat també a CiU, a la qual ha acusat de posar en risc els fons europeus previstos per impulsar el Corredor al voler una Catalunya independent que, segons ha dit, quedaria de seguida fora de la UE i perdria el suport econòmic de la comunitat internacional per tirar endavant la infraestructura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés