BARCELONA 5 maig (EUROPA PRESS) -
El candidat del PP català a les eleccions europees, Santiago Fisas, ha alertat aquest dilluns que una política "tova contra la immigració il·legal" afavoreix les màfies que trafiquen amb persones, i ha reclamat que la UE s'impliqui per combatre-la.
En declaracions als periodistes després d'una visita al barri de Cerdanyola a Mataró (Barcelona) --amb una forta presència d'immigració--, ha coincidit així amb el ministre de l'Interior, Jorge Fernández, que aquest mateix dilluns ha assegurat que les màfies "interpreten en clau de fragilitat i vulnerabilitat" les discrepàncies sobre la vigilància fronterera.
Fisas ha demanat que la UE destini més recursos al programa Frontex, ja que la immigració il·legal és un problema per tot Europa i no sol dels països amb fronteres exteriors: "Fa falta ajuda per controlar les fronteres i també per garantir els serveis d'acollida".
Sobre els serveis que es presten a la immigració il·legal, ha reconegut que els serveis mínims deuen garantir-se per a tot el món, però ha demanat evitar les polítiques del 'bonisme' perquè existeixen persones "que se n'aprofiten dels serveis socials".
Per aquesta raó, ha exigit que Catalunya compleixi el real decret sanitari implantat pel Govern que presideix Mariano Rajoy i que limita l'accés dels immigrants irregulars als serveis sanitaris.