Publicat 06/05/2014 12:30

ERC farà campanya a Madrid, València i Mallorca i tancarà a la ciutat de Pere Navarro

Josep Maria Terricabras
EUROPA PRESS

Es gastarà 1,1 milions d'euros, un 10% menys que el 2009

BARCELONA, 6 maig (EUROPA PRESS) -

El candidat d'ERC a les eleccions europees, Josep Maria Terricabras, farà campanya més enllà de Catalunya i farà actes a Madrid, València i Inca (Balears), a més dels tradicionals mítings en diversos punts de la geografia catalana.

Ho ha explicat aquest dimarts en una trobada amb periodistes el director de la campanya, Lluís Salvadó, que ha precisat que està previst que l'acte de Madrid sigui una roda de premsa de Terricabras, Ernest Maragall i el diputat al Congrés Alfred Bosch; l'acte de València serà un míting i el d'Inca un dinar.

Els republicans obriran la campanya a Girona, celebraran l'acte central diumenge 18 al pavelló de la Vall d'Hebron de Barcelona i tancaran a Terrassa, la ciutat en la qual ha estat alcalde durant deu anys (2002-2012) l'actual primer secretari del PSC, Pere Navarro.

Els protagonistes de la campanya seran el candidat Terricabras i el número dos de la llista, l'exconseller i exmilitant socialista Ernest Maragall (NECat), tot i que també participaran en actes el president del partit, Oriol Junqueras, la secretària general, Marta Rovira, els diputats al Congrés Alfred Bosch i Joan Tardà i la vicepresidenta del Parlament i portaveu del partit, Anna Simó.

Maragall coincidirà en algun actes amb Terricabras, però té la seva pròpia agenda com a número dos i farà actes diaris; entre els dos, visitaran ciutats com Mollet del Vallès, Reus, Igualada, Lleida, Tarragona, Cornellà de Llobregat, Manresa, Solsona i Deltebre, entre d'altres.

Terricabras té diversos debats programats, entre els quals hi ha el clàssic debat amb tots els candidats en TV3, i també té previst un 'cara a cara' en 8tv amb el PP.

XARXES SOCIALS

ERC vol apostar fort per la xarxes socials en aquesta campanya, i a part de les tradicionals accions en Twitter i Facebook, prepara activitats en xarxes menys habituals per a la promoció de l'activitat política com Instagram, Spotify i WhatsApp.

Destaca sobretot l'aposta per WhatsApp, ja que el partit posarà a disposició dels ciutadans un número de telèfon perquè puguin fer preguntes sobre el programa d'ERC i puguin enviar fotos relacionades amb la campanya electoral.

Els republicans preveuen gastar-se en aquesta campanya 1.175.000 euros, un 10% menys: 700.000 euros al 'mailing', 149.000 en l'edició de materials, 238.0009 per organitzar els mítings, 65.000 en despeses associats als mitjans, i 23.000 en despeses diversos.

Per compensar aquestes despeses, els republicans preveuen 91.901 en recursos propis, 233.099 euros de l'avançament electoral i 850.000 a través d'un préstec electoral, que preveuen tornar quan l'administració aboni les subvencions corresponents; Salvadó ha assegurat que l'objectiu és fer "dèficit zero".

Amb la possibilitat de guanyar les eleccions europees a Catalunya --les enquestes apunten un empat tècnic amb CiU--, ERC aposta forta per aquesta campanya, ja que malgrat reduir un 10% el pressupost respecte a les europees del 2009 --quan el candidat va ser Junqueras--, puja de manera important respecte a les generals del 2011, quan el partit es va gastar 700.000 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés