MADRID, 16 maig (EUROPA PRESS) -
El debat entre els caps de llista de PP i PSOE a les eleccions europees, Miguel Arias Cañete i Elena Valenciano, respectivament, va reunir a les tres cadenes que el van oferir (La 1, Canal 24 Horas i 13tv) un total de 2,4 milions d'espectadors i un 12,7% de 'share', segons l'anàlisi de Barlovento Comunicación amb dades de Kantar Media recollides per Europa Press.
Així, La 1 va aplegar 1,8 milions d'espectadors i un 'share' d'un 9,5%, mentre que el Canal 24 Hores va arribar als 130.000 espectadors (0,7% de quota) i 13tv una audiència de 479.000 espectadors i un 2,5% de 'share'.
Els anteriors debats entre els caps de llista del PP i el PSOE a les eleccions europees del 2009 van obtenir audiències mitjanes del 13,9 i del 10,9% de quota de pantalla, respectivament, segons les dades ofertes llavors per les cadenes de televisió.
En aquells 'cara a cara' es van enfrontar l'exministre socialista de Justícia Juan Fernando López Aguilar, que era llavors el candidat del partit al Govern espanyol, i l'exministre d'Interior Popular Jaime Mayor Oreja.
El primer dels debats es va produir a TVE el 25 de maig del 2009 i el van veure 2,6 milions d'espectadors. El segon es va fer l'1 de juny, sis dies abans de les eleccions, a Antena 3, i va despertar menys interès, registrant una audiència mitjana d'1,8 milions d'espectadors.
RAJOY, ZAPATERO I RUBALCABA
Per contra, aquesta xifra se situa lluny de les dades obtingudes per altres debats celebrats els últims anys a Espanya. Per exemple l'últim 'cara a cara' entre el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i el candidat socialista Alfredo Pérez Rubalcaba el 7 de novembre del 2011 va arribar als 12 milions d'espectadors i un 54% de quota. En aquella ocasió l'esdeveniment va ser ofert per diverses cadenes també: La 1, Antena3, La Sexta, Cuatro i Intereconomía, entre d'altres.
A més, el primer debat entre Zapatero i Rajoy (el 25 de febrer de l'any 2008) va reunir 13 milions d'espectadors i una quota del 59%, a través de La 1, Cuatro i La Sexta sobretot. El segon 'cara a cara' entre els dos candidats (3 de març del 2008) va arribar a una audiència d'11,9 milions i un 56,3% de 'share', amb les mateixes cadenes que l'anterior encapçalant la llista.
Aquesta dada també comporta una pèrdua d'audiència per a La 1 respecte al seu 'prime time' habitual dels dijous, quan emet 'Cuéntame cómo pasó. Amb aquesta sèrie, la cadena pública va registrar de mitjana les últimes cinc setmanes un total de 4,6 milions d'espectadors i una quota del 20,1%.