Les persones que comprin a les botigues participants entraran en una rifa de premis
BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Habitatge i Millora Urbana de la Generalitat, Carles Sala, ha presentat la quarta edició de la campanya 'Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir' en què participen 23 municipis (vuit més que l'anterior) i té la col·laboració de 1.479 establiments amb l'objectiu de potenciar el comerç de proximitat.
La campanya tindrà lloc del 2 al 22 de juny als municipis participants, i aquest any les persones que comprin a botigues adherides participaran en la rifa de diversos regals, des de vals amb descomptes fins a entrades per a visites guiades a llocs d'interès dels municipis, segons ha explicat Sala aquest dimecres en un comunicat.
La iniciativa forma part de la Xarxa de Barris amb Projectes --creada el 2007 per fomentar l'intercanvi d'experiències--, dins del Pla de barris que impulsa la Generalitat, i aquest any portarà el lema 'Comprar al barri té premi'.
Ha destacat que s'ha mantingut el mateix cartell que l'any anterior per consolidar-ne la presència davant dels ciutadans, i ha afegit que té confirmades la col·laboració amb dues cadenes de ràdio catalanes per donar els seus premis durant magazins de cap de setmana.
A més ha celebrat que la campanya guanyi dimensió any rere any i que s'impliquin més agents com l'Agència de Residus de Catalunya i l'Agència Catalana de Turisme.
MENYS BOSSES
El sotsdirector general d'Informació i Educació Ambiental de la Generalitat, Josep Planas, ha explicat que els catalans han passat d'usar 327 bosses de plàstic a l'any de mitjana a 156, des del 2007 fins al 2012.
Respecte al tipus d'establiments, s'han reduït a tots menys en els de comerç urbà, que augmenta en un 7,8%, i destaquen les reduccions en supermercats i hipermercats, que són del 92,2% i el 96,6% respectivament.
L'estudi constata que la major part de les bosses de plàstic que es consumeixen actualment provenen del comerç urbà (90,6%) i en menys grau dels supermercats (7,6%).