Actualitzat 26/06/2014 13:26

El 20% de la campanya europea en els mitjans catalans va girar al voltant a la relació Catalunya-Espanya

Sede del CAC
Foto: CAC

BARCELONA, 26 Jun. (EUROPA PRESS)

Un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) afirma que el 19,9% del temps de la campanya electoral europea en els mitjans audiovisuals catalans es va dedicar als diferents models d'organització política entre Catalunya i l'Estat --sobiranisme, independència i federalisme--.

   Segons ha informat el CAC en un comunicat, és la primera vegada que el debat sobre la independència se situa en primera posició en la relació dels temes tractats pels partits en els espais de campanya electoral.

   El CAC ha analitzat la cobertura informativa de les eleccions al Parlament europeu del 25 de maig en els informatius diaris de TV3, TVE Catalunya, 8tv, El Punt Avui TV, Catalunya Ràdio i Rac 1, a més d'analitzar magazins i altres espais informatius dels mateix mitjans i del canal 3/24.

   Ha estudiat el període del 9 al 23 de maig i el temps dedicat a informar sobre les eleccions --en el bloc estricte de campanya i en les informacions relacionades amb les eleccions-- ha estat d'11 hores i 52 minuts, fet que suposa un 22,8% sobre la durada total dels teleinformatius analitzats, el que el CAC valora "positivament".

   El 54,9% s'ha dedicat a les diferents candidatures, i el 45,1% ha estat informació sobre la campanya dels partits i la relacionada amb temes com les eleccions en altres països, institucions europees, i protestes dels periodistes, entre d'altres.

RELACIÓ CATALUNYA-ESPANYA

   El tema més destacat ha estat, amb un 19,9% del temps, la relació Catalunya-Espanya, mentre que, fins ara, el més dominant en anteriors convocatòries era la dinàmica política, consistent en al·lusions entre candidats i comentaris sobre els programes i actituds dels adversaris polítics, el que en aquesta ocasió ha ocupat un 18,4% de l'espai.

   També s'han abordat les mesures d'enfortiment democràtic, les reduccions pressupostàries de les administracions i la crisi, amb percentatges que no superen el 4,2% del total de la campanya.

PROTESTES DE PERIODISTES

   El CAC ha constatat la "rellevància" de la protesta dels periodistes contra els criteris de cobertura de la campanya electoral que han ocupat un 7% del total en TV3 i un 9,2% en Catalunya Ràdio, percentatges que suposen que aquests mitjans han dedicat més temps a les crítiques a la campanya que a diversos grups amb representació parlamentària.

   Ha criticat que aquestes protestes "generen una erosió sistemàtica en la confiança del ciutadà respecte als mitjans públics i la qualitat de la informació", a més de contribuir al desprestigi de la política.

   També s'ha mostrat partidari de "flexibilitzar" els criteris de cobertura de les campanyes electorals per assegurar el pluralisme polític i social, la proporcionalitat i la neutralitat.

   Ha celebrat que TV3, TVE Catalunya i 8tv informessin sobre formacions sense representació parlamentària, ja que "res impedeix als prestadors proporcionar informació sobre candidatures que no van tenir representació en les últimes eleccions".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés