Eduardo Briones - Europa Press
MADRID 19 juny (EUROPA PRESS) -
El president de la Junta d'Andalusia i candidat del PP a les eleccions, Juanma Moreno Bonilla, s'aproparia a la majoria absoluta, 55 escons, en les eleccions autonmiques d'aquest diumenge, mentre que el PSOE aconseguiria el seu pitjor resultat en la comunitat autnoma, segons un sondeig a peu d'urna de Data10 publicat per 'Okdiario'.
En concret, el PP aconseguiria entre 51 i 54 escons, el 38,6 per cent dels vots, i doblaria el seu resultat de 2018. El PSOE de Juan Espadas se situaria entre els 27 i els 29 seients, el 24,4 per cent dels suports. Baixaria així dels 33 escons que són el seu sl a Andalusia assolits per Susana Díaz en 2018, quan va perdre la Junta de la comunitat que ha estat un feu socialista.
Per la seva banda, Vox, la candidata del qual és Macarena Olona, estaria en una forquilla d'entre 17 i 20 diputats, el 18,2 per cent dels vots, i es convertiria en la tercera fora política. Desbancaria a Ciudadanos, que s'enfonsa i com a molt aconseguiria un seient amb el 3,7 per cent dels vots, després que el seu candidat, Juan Marín, hagi estat vicepresident de la Junta.
Inmaculada Nieto, la candidata de Por Andalucía, on concorre Podemos, obtindria entre 5 i 7 escons, el 7,2 per cent dels vots i seria quarta fora política. Adelante Andalucíaa de Teresa Rodríguez, que va trencar amb Podemos i IU, es faria amb entre 3 i 4 escons, com a cinquena fora.
Els comicis autonmics del 2018 van ser guanyats pel PSOE que va obtenir el 27,95 per cent dels vots i 33 escons. En segon lloc va quedar el PP amb el 20,75 per cent dels vots i 26 escons, seguit de Ciudadanos que va aconseguir el 18,27 per cent i 21 escons.
Per la seva banda, Adelante Andalucíaa va obtenir el 16,18 per cent dels vots i 17 escons. Finalment, Vox, que va donar la sorpresa de la jornada entrant per primera vegada al Parlament andalús, va aconseguir el 10,97 per cent dels vots i 12 diputats.