Publicat 22/3/2019 15:05:33 +01:00CET

18 empreses catalanes tanquen el 2018 amb 115 accions de promoció internacional de Cecot

TERRASSA (BARCELONA), 22 mar� (EUROPA PRESS) -

Un total de 18 empreses catalanes, entre les quals hi ha el Centre Metallúrgic, la Unió Empresarial Metallúrgica i la Unió Patronal Metallúrgica, han dut a terme 115 accions comercials al llarg del 2018 dins del Pla de Promoció Internacional (PPI).

La iniciativa, que va comenar el 2001 i est liderada per aquestes tres entitats de la metallúrgia, ha beneficiat 473 participants, un 31% més que el 2017, la majoria procedents de la província de Barcelona, així com de Girona, Tarragona i Lleida, segons ha informat Cecot aquest divendres en un comunicat.

Algunes de les missions comercials s'han dut a terme a Algria, els Estats Units, la Xina, Mxic, el Perú, el Paraguai, Tailndia, Colmbia i el Brasil, entre d'altres pasos, amb un increment de participació de les dones, un 36% del total.

Així mateix, el projecte ha aconseguit, entre d'altres coses, la posada en marxa de tres grups d'exportació, dos a Frana i un al Marroc, i la participació de cinc companyies catalanes en el Programa xit Empresa, que mira d'incrementar la presncia de les empreses en els mercats internacionals en qu ja operaven.

El PPI per al 2019, que arrencar a l'abril a Mxic i Costa Rica, compta amb un volum d'accions semblant a les del 2018, amb un cmput de 17 missions comercials, entre les quals destaquen noves destinacions com Nova Zelanda, el Vietnam i Kenya, entre d'altres pasos.