Publicat 30/06/2020 17:50

Turisme de Barcelona llança un pla per "reimpulsar" el sector nacional i internacionalment

El regidor de Turisme de Barcelona, Xavier Marcé (4i); el primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni (6i); el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres (3i); i la directora general del consorci Turisme de Barcelona, Marian Muro (4d)
David Zorrakino - Europa Press

   Collboni aposta per una Barcelona líder en turisme urb a escala mundial

   BARCELONA, 30 juny (EUROPA PRESS) -

   La directora del Consorci Turisme de Barcelona, Marian Muro, ha presentat aquest dimarts un pla d'accions en quatre fases per "reimpulsar" la ciutat i reactivar el turisme a nivell nacional i internacional per la crisi del Covid-19, i que té com a primer objectiu promocionar la ciutat entre els vens perqu visitin els principals atractius turístics.

   Ho ha explicat en un acte en la Pedrera al costat del president del Consorci, Eduard Torres; el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, en el qual ha detallat que el projecte es perllongar fins el 2021 amb una promoció progressiva de la ciutat que tindr un cost de fins a dos milions d'euros.

   Muro ha explicat que les fases del pla s'executaran a mesura que es recuperi la confiana de la demanda i a mesura que avanci el procés d'obertura de fronteres i la connectivitat aria, i que comenar amb el mercat local, continuar pel nacional, europeu i de proximitat, i que es preveu acabar a la fi de 2020 amb accions en el sud-est asitic, la Xina i els Estats Units.

   En total, el pla compta amb 44 accions des de juliol fins a finals d'aquest any, 23 de les quals corresponen a turisme urb, d'oci i vacacional, i 21 dirigides a reforar el turisme de reunions, que tindran com a eix principal una campanya de promoció digital destinada a reforar la Marca Barcelona.

   Per a la promoció local, que arrencar aquesta setmana, Turisme de Barcelona s'ha aliat amb 150 empreses del sector per impulsar la campanya 'Viu Barcelona', que comptar amb una plataforma digital que reunir més de 200 activitats i experincies a la ciutat, i a la qual es podr accedir a través d'una pgina web i de l'aplicació CityTrips del Racc.

SEGONA I TERCERA FASE

   La segona fase de la campanya s'iniciar a mitjans juliol i comptar amb una campanya de comunicació que s'allargar fins a finals d'aquest any, amb l'objectiu de promoure el turisme estatal i de proximitat, i Turisme de Barcelona ha tancat acords amb Renfe, Vueling i la Xarxa de Ciutats AVE, que inclouen una collaboració amb Turisme de Sevilla.

   A la fi d'agost es preveu que comenci la tercera fase, que es dirigir mercats europeus que signifiquen un 41% de la quota de mercat de Barcelona (sense explicar el mercat espanyol), sobretot el Regne Unit (8,1%), Frana (7,7%), Alemanya (5,5%), Holanda (2,3%), Itlia (6,2%), pasos nrdics (2,6%) i Sussa (6,1%).

TURISME DE REUNIONS

   Muro ha explicat que no ser fins a octubre i novembre que Barcelona activar una campanya promocional dirigida al mercat internacional, sobretot l'asitic, i que preveu expandir al mercat nord-americ: "Significaria que estem en una situació de camí a la normalitat, per depenem de factors que no estan a les nostres mans", ha advertit.

   En relació al turisme de reunions, ha afirmat que Barcelona manté obertes 130 candidatures per a congressos en els propers anys, i ha destacat que ja hi ha alguns confirmats, com el IADR Meeting al CCIB en 2025 amb 5.000 delegats i el Bio-Europe Spring en 2021 en el CCIB amb 2.500 persones.

   "El repte és descomunal i no dependr solament del que fem des d'ara fins a finals d'any. Aquest pla és la primera de moltes altres accions que haurem d'impulsar en els propers dos o tres anys. Ens juguem el futur turístic de la ciutat per als propers 10 o 15 anys", ha expressat Torres.

90.000 OCUPACIONS

   Collboni ha recordat que el sector turístic dóna ocupació directa a 90.000 barcelonins: "Estem segurs que podrem liderar el turisme urb del futur a nivell mundial", i ha assegurat que Barcelona treballar per ser una destinació coneguda, reconeguda, segura, interessant, sostenible i de mxima qualitat.

   Marcé ha dit que la crisi del Covid-19 suposa una oportunitat per repensar el model turístic de la ciutat, ha subratllat la necessitat de diversificar els atractius turístics de la ciutat i de "equilibrar millor la proporció de públic local i turístic", i ha afegit que el consistori mantindr la seva lluita contra els allotjaments turístics illegals.

   A l'acte també han assistit el president del Gremi de Restauració de Barcelona, Pere Chías; el president del Gremi d'Hotels de Barcelona, Jordi Mestre; el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, i el president d'Apartur, Enrique Alcántara, entre uns altres.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona