Actualitzat 03/08/2025 13:50

El programa Creamedia acompanya nou start-ups catalanes d'indústries culturals durant sis mesos

Espai Creamedia
AJUNTAMENT DE BARCELONA

La iniciativa liderada per Barcelona Activa suma 350 start-ups assessorades des del 2009

BARCELONA, 3 ago. (EUROPA PRESS) -

El programa Creamedia ha tancat la seva 23a edició amb l'acompanyament a nou noves start-ups catalanes d'indústries creatives i culturals, que durant sis mesos s'han beneficiat d'assessoria personalitzada, formació, activitats de treball en xarxa i un espai de cotreball per fomentar sinergies entre empreses.

La iniciativa, que va néixer el 2009 i suma 350 start-ups, està liderada per Barcelona Activa amb l'Institut Català de les Empreses Culturals i compta amb suport de la Fundació Catalunya Cultura Productors Audiovisuals de Catalunya i la Fundació Carulla, informa l'Ajuntament de Barcelona aquest diumenge en un comunicat.

ELS NOU PROJECTES

Entre els nou projectes de start-ups hi ha Lemuria Continente Cultural, un centre cultural a Poblenou que busca crear comunitat d'artistes d'origen divers, i Tinta En Vena, una plataforma de suport a l'autoedició de llibres i autodistribució a través d'entorns en línia.

També hi ha Travelling Note, una agència de professionals del so per a esdeveniments; Behind The Scenes, una agència de representació d'espectacles i arts escèniques i de venda de serveis i patrocini, i Pale Dot Pictures, una productora audiovisual dirigida a promocionar projectes amb impacte social.

A més hi ha Sociedad Delfin, sobre disseny d'imatges immersives per a espais audiovisuals; Formaet, amb una patent d'un bastidor amb plàstic reciclat extret dels oceans; Aracne, de disseny d'esdeveniments promocionals de marques mitjançant l'art contemporani; i Brisa TV, de desenvolupament de continguts audiovisuals per a la criança respectuosa.

En el tancament del programa s'han seleccionat cinc projectes com a start-ups finalistes, segons la innovació, l'impacte social i urbà, el potencial de creixement en un entorn globalitzat, l'equip, la qualitat de la presentació, i la viabilitat tècnica i econòmica de cadascun.

LA PRÒXIMA EDICIÓ

La pròxima edició del programa començarà l'octubre del 2025 i la convocatòria estarà oberta i accessible fins al 5 d'octubre a través del web de Barcelona Activa, a l'apartat de Creamedia.

Entre les 350 start-ups acompanyades des del 2009 hi ha projectes com Sra Gallery, Wimen Festival, Filmtopia, Plou Design, Aldo Atypical, Collectivo Animal, Plas Plas, Scinions, La Gare d'Art, Inartem, Bridge 48 i Reolivar.

Cada any s'organitzen dues edicions amb una mitjana de quinze projectes incubats: les propostes participants han de superar una validació del model de negoci i aportar una proposta de valor per a les indústries culturals a Barcelona.

Un cop al programa, els projectes van creixent i reben ajuda per millorar l'estratègia de posicionament, la proposta de valor al mercat i la diferenciació respecte a la competència, la recerca de finançament, i aspectes de comunicació i jurídics.

El perfil de l'emprenedor participant són professionals de 25-35 anys amb experiència i motivació per aportar innovació al mercat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Contador

Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona