Actualizado 14/02/2018 12:07

Mobile Week Kids busca apropar els nens en el desenvolupament de la tecnologia

   El Disseny Hub acollirà 10 creacions artístiques que barregen art i tecnologia

   BARCELONA, 10 Febr. (EUROPA PRESS) -

Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) ha impulsat en el marc del II Mobile Week Barcelona el programa d'activitats per a nens mWeek Kids, que té com a objectiu apropar les tecnologies més avançades a les famílies i idear un ecosistema en què nens i joves explorin, investiguin i crein junts.

   Entre les activitats gratuïtes que s'oferiran del 15 al 24 de febrer a la mWeek Kids, SokoTech convida el dissabte 17 de febrer a la comunitat #GirlsHack del programa María de MaeztuUPF --Gender & ICT-- a un tour pel laboratori de Fabricació Digital (Fab Lab) per tal d'inspirar a les noies a desenvolupar tecnologia per mitigar la bretxa de gènere en les TIC.

   A més, el 24 de febrer se celebra la jornada Mobile Kids Day simultàniament en diferents espais de la ciutat, en què nens i joves podran crear prototips i jugar amb tota classe d'eines tecnològiques al costat de les seves famílies.

   Entre els tallers organitzats, destaca la fabricació d'un robot a l'espai de coworking Crec.cc del districte de l'Eixample; la creació d'un videojoc en el Centre Cívic Casa Groga d'Horta-Guinardó, i un taller d'iniciació a la programació en el Punt Òmnia Fundació Pare Manel situat en el Casal Cívic Barcelona-Verdum de Nou Barris.

   L'organització ha recordat que les activitats sobre art, ciència i tecnologia per a nens que s'organitzen en el mWeek Kids són gratuïtes amb registre previ a través de la pàgina web www.mweekbcn.com.

CREACIONS ARTÍSTIQUES

   La Mobile Week també impulsarà la mWeek Gallery, amb visites guiades en espais d'innovació, exposicions d'art, sessions de cinema i la mostra 'El futuro cotidiano', que recull en el Disseny Hub Barcelona les 10 creacions d'artistes emergents que barregen art i tecnologia.

   Les creacions guanyadores s'han seleccionat d'entre 55 propostes per un jurat format per Pepe Serra (Mnac), Mariona Aloy (Soko Tech), Elisabet Rosselló (Dimons), Pep Perelló (OpenSystemUB) i Rosa Arrendondo (MWCapital).

   Les obres estaran exposades en el Disseny Hub del 15 de febrer al 4 de març i una d'elles serà escollida per ser exhibida en el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), i, a més, la mWeek Gallery oferirà visites guiades a espais d'innovació, cinema i exposicions d'art per generar una reflexió sobre la transformació digital i el seu impacte a la ciutat i la societat.

   Les 10 creacions seleccionades són 'Conversational Implant', de Raul Nieves i Andreu Belsunces; 'The Human Feelings Bank', de David Haro; 'Mobile Filed', d'Eduard Comelles; 'Strong Independent Plant', de Rosa Mariela; 'Murs DIGITALS', de Fèlix Hill; 'Pleasure: The Future of Food', de Nicole Vindel; 'ClickBait Counter', de Román Torre; 'BlOckchain', de Miquel García; 'She programs the code', d'Elizabeth Bigger, i 'En algún lugar debe haber un basural donde están amontonadas las memorias', de Laura Malinverni.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés