El Disseny Hub acollirà 10 creacions artístiques que barregen art i tecnologia
BARCELONA, 10 Febr. (EUROPA PRESS) -
Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) ha impulsat en el marc del II Mobile Week Barcelona el programa d'activitats per a nens mWeek Kids, que té com a objectiu apropar les tecnologies més avançades a les famílies i idear un ecosistema en què nens i joves explorin, investiguin i crein junts.
Entre les activitats gratuïtes que s'oferiran del 15 al 24 de febrer a la mWeek Kids, SokoTech convida el dissabte 17 de febrer a la comunitat #GirlsHack del programa María de MaeztuUPF --Gender & ICT-- a un tour pel laboratori de Fabricació Digital (Fab Lab) per tal d'inspirar a les noies a desenvolupar tecnologia per mitigar la bretxa de gènere en les TIC.
A més, el 24 de febrer se celebra la jornada Mobile Kids Day simultàniament en diferents espais de la ciutat, en què nens i joves podran crear prototips i jugar amb tota classe d'eines tecnològiques al costat de les seves famílies.
Entre els tallers organitzats, destaca la fabricació d'un robot a l'espai de coworking Crec.cc del districte de l'Eixample; la creació d'un videojoc en el Centre Cívic Casa Groga d'Horta-Guinardó, i un taller d'iniciació a la programació en el Punt Òmnia Fundació Pare Manel situat en el Casal Cívic Barcelona-Verdum de Nou Barris.
L'organització ha recordat que les activitats sobre art, ciència i tecnologia per a nens que s'organitzen en el mWeek Kids són gratuïtes amb registre previ a través de la pàgina web www.mweekbcn.com.
CREACIONS ARTÍSTIQUES
La Mobile Week també impulsarà la mWeek Gallery, amb visites guiades en espais d'innovació, exposicions d'art, sessions de cinema i la mostra 'El futuro cotidiano', que recull en el Disseny Hub Barcelona les 10 creacions d'artistes emergents que barregen art i tecnologia.
Les creacions guanyadores s'han seleccionat d'entre 55 propostes per un jurat format per Pepe Serra (Mnac), Mariona Aloy (Soko Tech), Elisabet Rosselló (Dimons), Pep Perelló (OpenSystemUB) i Rosa Arrendondo (MWCapital).
Les obres estaran exposades en el Disseny Hub del 15 de febrer al 4 de març i una d'elles serà escollida per ser exhibida en el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), i, a més, la mWeek Gallery oferirà visites guiades a espais d'innovació, cinema i exposicions d'art per generar una reflexió sobre la transformació digital i el seu impacte a la ciutat i la societat.
Les 10 creacions seleccionades són 'Conversational Implant', de Raul Nieves i Andreu Belsunces; 'The Human Feelings Bank', de David Haro; 'Mobile Filed', d'Eduard Comelles; 'Strong Independent Plant', de Rosa Mariela; 'Murs DIGITALS', de Fèlix Hill; 'Pleasure: The Future of Food', de Nicole Vindel; 'ClickBait Counter', de Román Torre; 'BlOckchain', de Miquel García; 'She programs the code', d'Elizabeth Bigger, i 'En algún lugar debe haber un basural donde están amontonadas las memorias', de Laura Malinverni.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona