Actualizado 29/03/2017 12:38 CET

Mediapro i Fandroid s'alien per crear lliga europea més gran d'e-esport

Contingut elaborat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona

BARCELONA, 6 Oct. (EUROPA PRESS) -

El Grup Mediapro ha adquirit una participació majoritària en el capital de Fandroid, impulsora de la Lliga de Videojocs Professional (LVP), per crear la lliga europea més gran d'e-esport, que han presentat al Barcelona World Games que se celebra al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona.

La LVP, amb més de 250.000 jugadors registrats, s'uneix a Mediapro per professionalitzar, expandir i impulsar la competició de la lliga de referència espanyola d'esport electrònic, ha informat la productora aquest dijous en un comunicat.

Operadors com Espn, Sky Sports, Fox Sports, BBC, Yahoo o Turner estan apostant per la retransmissió en directe de competicions d'e-esport en les seves plataformes i han realitzat moviments per atreure audiència jove.

El 2016, el mercat global dels e-sports generarà una xifra de negoci estimada de 493 milions de dòlars, cosa que significa un creixement del 51,7% respecte a la xifra del 2015, segons estudis de la consultora Newzoo.

Al mercat espanyol --que és el quart a nivell europeu--, la LVP ocupa actualment la posició de lideratge, amb audiències previstes per a aquest any molt superiors als 10 milions d'espectadors únics acumulats per a les seves emissions en directe, a més de 20 milions en les seves retransmissions en diferit, amb un creixement del 30% respecte al 2015.

L'aliança amb Mediapro permetrà a la LVP, segons la productora, disposar de més recursos, especialment tècnics, planificar la seva estratègia de continguts i dinamitzar la divisió d'esponsorització i màrqueting.

A més de tots els seus formats televisius digitals i tradicionals, la LVP gestiona Gamergy, l'esdeveniment d'e-esport més important a Espanya, que reuneix més de 30.000 persones en cadascuna de les seves edicions.

Fandroid es va crear el 2009 per un grup de sis joves professionals del sector audiovisual que van dissenyar una primera versió del producte, i el setembre del 2011 la retransmissió de les primeres finals nacionals va afegir 10.000 espectadors únics, que s'han elevat a 300.000 en l'última edició.


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona



www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés