La iniciativa europea, amb seu a Barcelona, finanar projectes de mobilitat
BARCELONA, 20 nov. (EUROPA PRESS) -
La consellera delegada d'EIT Urban Mobility, Maria Tsavachidis, ha defensat que Barcelona és un "far" per a altres capitals per les seves polítiques de micromobilitat i ciutat intelligent, i el desenvolupament de les superilles.
En una entrevista d'Europa Press, la líder d'EIT Urban Mobility --que impulsar des de Barcelona una mobilitat més sostenible a Europa-- ha sostingut que Barcelona és una urbs moderna perqu "vol crear una ciutat al voltant dels seus ciutadans" perqu tinguin una vida millor.
"La ciutat de Barcelona és un model i necessitem aquests models", ha recalcat la consellera delegada d'EIT Urban Mobility, iniciativa que vol finanar projectes que aportin solucions de mobilitat per fer més habitables les capitals europees.
Tsavachidis ha explicat que EIT Urban Mobility, amb seu a Barcelona, presentar l'any vinent 18 projectes "d'innovació" a diferents ciutats europees, que comptaran amb la participació de la indústria, empreses emergents, el món acadmic i ciutats.
Ha indicat que, per exemple, n'impulsaran un per entregar productes amb zero emissions a les urbs i ho provaran amb diferents tipus de vehicles.
A LLARG TERMINI
Tsavachidis ha subratllat que EIT Urban Mobility és una iniciativa que vol construir una comunitat a llarg termini amb diferents agents implicats en la mobilitat: "Estem per quedar-nos-hi".
Pretenen "accelerar la transició cap a una mobilitat més sostenible" a les urbs d'Europa i veure quin impacte té sobre el terreny.
"Volem ajudar les ciutats a aconseguir més rpid una mobilitat més sostenible i que siguin més vivibles", ha emfatitzat Tsavachidis.
PROJECTE EUROPEU
L'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT) va crear el desembre del 2018 la comunitat d'innovació EIT Urban Mobility i va seleccionar el consorci MOBiLus per coordinar aquest projecte.
El consorci est integrat per 48 socis de 15 pasos, entre ells les ciutats d'Amsterdam, Munic i Mil, universitats com la UPC, el KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, Technion i Aalto University, instituts de coneixement com Fraunhofer, AMS i CTAG, i empreses com BMW, SEAT, TomTom i Siemens.
EIT Urban Mobility tindr una vigncia de set a 15 anys i un finanament de fins a 400 milions d'euros de l'EIT, l'organisme de la Comissió Europea per fomentar l'excellncia en matria d'ensenyament superior, investigació i innovació dins de la Unió Europea.
EIT Urban Mobility va celebrar dimarts un acte de suport a l'Smart City Expo World Congress (SCEWC), saló sobre ciutats intelligents que se celebra des de dimarts fins dijous a Fira de Barcelona Gran Via.
Va comptar amb Tsavachidis; l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; l'alcalde de Mil, Giuseppe Sala; el president de Seat, Luca de Meo, i el rector de la Universitat Politcnica de Catalunya (UPC), Francesc Torres.
L'alcaldessa Ada Colau va instar a canviar la mobilitat de les ciutats per una qüestió de salut, per també de sostenibilitat: "La mobilitat ha de canviar de manera estructural, global i rpida. No hi ha temps".
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona