Publicat 29/02/2016 12:55

La GSMA premia Telefónica, Vodafone i Orange pel llançament conjunt del servei Mobile Connect

Premio a Telefónica, Vodafone y Orange por Mobile Connect
OPERADORAS

MADRID 29 Feb. (EUROPA PRESS) -

La GSMA, associació que agrupa la indústria mundial del mòbil, ha reconegut en els 21 Global Mobile Awards el treball conjunt que han realitzat Telefónica, Vodafone i Orange per al desenvolupament a Espanya del primer servei completament compatible amb l'estàndard d'autenticació Mobile Connect per als seus clients, que permet un únic usuari i contrasenya per a l'accés a múltiples serveis en línia.

En concret, l'associació ha concedit durant el passat Mobile World Congress a Barcelona als tres operadors el primer premi en la categoria '1g. Mobile Connect Award for Authentication & Identity', així com el premi especial del jurat en la categoria Connected Life '1i. Outstanding Innovation for the Connected Life'.

A través d'aquests guardons, la GSMA ha reconegut l'excel·lent col·laboració de Telefónica, Vodafone i Orange per convertir Espanya en el primer país del món en el qual s'ha llançat la solució Mobile Connect al mercat.

Gràcies a la solució Mobile Connect, qualsevol empresa o administració pública que ho desitgi pot sumar-se a aquest estàndard tecnològic d'identificació perquè els seus clients o ciutadans puguin beneficiar-se dels avantatges que suposa un únic usuari i contrasenya per a l'accés a múltiples serveis en línia.

Així, la seguretat que proporciona l'encriptació en la targeta SIM del seu telèfon mòbil es converteix en el principal garant de la identitat i privacitat de l'usuari.

Per fer-ho possible, al llarg de 2015, i des de la seva presentació en l'anterior edició de Mobile World Congress, els operadors han portat a terme una tasca de desenvolupament i proves amb altres socis, tant en el sector privat com en administracions públiques, amb pilots com per exemple l'anomenat eIDAS, per a la identificació en serveis intracomunitaris de ciutadans de la Unió Europea.

Amb aquesta solució, es respon a la creixent demanda dels usuaris d'un sistema d'autenticació segura i fàcil d'usar que els eviti haver de recordar múltiples usuaris i contrasenyes a l'hora d'accedir als seus diferents serveis en línia com ara: àrees de client del propi operador, serveis bancaris, botigues en línia, etc.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona