MADRID 29 Feb. (EUROPA PRESS) -
La GSMA, associació que agrupa la indústria mundial del mòbil, ha reconegut en els 21 Global Mobile Awards el treball conjunt que han realitzat Telefónica, Vodafone i Orange per al desenvolupament a Espanya del primer servei completament compatible amb l'estàndard d'autenticació Mobile Connect per als seus clients, que permet un únic usuari i contrasenya per a l'accés a múltiples serveis en línia.
En concret, l'associació ha concedit durant el passat Mobile World Congress a Barcelona als tres operadors el primer premi en la categoria '1g. Mobile Connect Award for Authentication & Identity', així com el premi especial del jurat en la categoria Connected Life '1i. Outstanding Innovation for the Connected Life'.
A través d'aquests guardons, la GSMA ha reconegut l'excel·lent col·laboració de Telefónica, Vodafone i Orange per convertir Espanya en el primer país del món en el qual s'ha llançat la solució Mobile Connect al mercat.
Gràcies a la solució Mobile Connect, qualsevol empresa o administració pública que ho desitgi pot sumar-se a aquest estàndard tecnològic d'identificació perquè els seus clients o ciutadans puguin beneficiar-se dels avantatges que suposa un únic usuari i contrasenya per a l'accés a múltiples serveis en línia.
Així, la seguretat que proporciona l'encriptació en la targeta SIM del seu telèfon mòbil es converteix en el principal garant de la identitat i privacitat de l'usuari.
Per fer-ho possible, al llarg de 2015, i des de la seva presentació en l'anterior edició de Mobile World Congress, els operadors han portat a terme una tasca de desenvolupament i proves amb altres socis, tant en el sector privat com en administracions públiques, amb pilots com per exemple l'anomenat eIDAS, per a la identificació en serveis intracomunitaris de ciutadans de la Unió Europea.
Amb aquesta solució, es respon a la creixent demanda dels usuaris d'un sistema d'autenticació segura i fàcil d'usar que els eviti haver de recordar múltiples usuaris i contrasenyes a l'hora d'accedir als seus diferents serveis en línia com ara: àrees de client del propi operador, serveis bancaris, botigues en línia, etc.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona