Hi han participat més de 500 persones i prop de 20 ponents
BARCELONA, 11 abr. (EUROPA PRESS) -
El IV Congrés de Competncies Digitals --organitzat per l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Ramon Llull-Blanquerna, i amb el suport d'Eurecat-- va concloure dimecres amb un decleg per superar les bretxes digitals.
El Congrés s'ha organitzat amb el títol 'Autonomia digital al llarg de la vida', amb l'accent en "la necessitat que tothom adopti les eines i els coneixements per poder viure i treballar de manera autnoma en una societat que cada vegada demanda més una ciutadania formada amb coneixements tecnolgics", informa l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat aquest dijous.
El document fa referncia a l'equitat digital, les dones i els joves en el sector STEAM, la formació TIC, la bretxa digital en collectius vulnerables, la sostenibilitat digital, i la formació de professionals de la salut en les competncies digitals, entre d'altres.
ASSISTENTS AL CONGRÉS
L'acte, enfocat des de l'mbit de la salut, la salut mental, l'edatisme, la infncia i l'adolescncia, i diversos sectors professionals, es va celebrar al Cibernrium i hi van participar més de 500 persones i uns 20 ponents.
Hi van assistir professionals del sector com l'experta en estudis de gnere del Geneva Graduate Institute, Claire Somerville; la directora executiva de Barcelona Activa, Sara Díaz Roig; la directora general de Societat Digital del Govern, Liliana Arroyo Moliner; la rectora de la UOC, ngels Fitó; i la vicerectora de la Universitat Ramon Llull-Blanquerna, Elisabet Golobardes.
PRESENTACIÓ D'UN ESTUDI I TALLERS
Es va presentar l''Estudi sobre benestar digital', sobre la inclusió i el foment del pensament crític en tecnologia, coordinat per l'associació All Digital, formada per organitzacions europees que treballen amb 25.000 centres de competncia digital.
També es van dur a terme sessions prctiques i tallers, i es van exposar projectes com Bleta, la tauleta per a persones grans de Beta; 'Tecnopedagogia transfronterera i competncies digitals a través d'experincies STEAM' de Binomi; o 'Plataforma Treball, Talent i Tecnologia' de la Diputació de Barcelona.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona