És una iniciativa del Districte i Barcelona Activa
BARCELONA, 21 juny (EUROPA PRESS) -
El districte de Ciutat Vella de Barcelona i Barcelona Activa ha ampliat el seu catàleg digital de comerços singulars 'Compra a Ciutat Vella' a 48 establiments representatius del talent local, sostenibles o amb voluntat d'impacte social, per fomentar la compra de proximitat.
El catàleg difon iniciatives socioeconòmiques característiques per la seva singularitat i agrupa diferents tipus de comerços (com ara botigues d'alimentació, sabateries, joieries, botigues de records fets a la ciutat, restaurants o llibreries, entre d'altres), informa aquest dissabte l'Ajuntament de Barcelona en un comunicat.
El catàleg es pot consultar en línia, es difon amb QR informatius a 97 establiments hotelers i a les cinc oficines turístiques del districte, i també s'ha donat a conèixer als professionals a través de rutes amb informadors i guies turístics.
Per formar part del catàleg, els establiments han de complir requisits: arrelament al districte (també amb ubicació física), criteris ecològics o de sostenibilitat, activitat que afavoreixi la realitat social del territori, i un producte singular respecte a la resta.
La iniciativa va començar l'estiu passat amb una primera edició digital del catàleg i continua oberta a més incorporacions.
TALENT LOCAL
El tinent d'alcalde i regidor del districte de Ciutat Vella, Albert Batlle, ha explicat que l'objectiu és donar a conèixer el talent local i el teixit comercial local que pot quedar "eclipsat entre l'oferta més monotemàtica i lluny de l'originalitat".
"Apostem per una col·laboració publicoprivada local, perquè l'impacte del turisme es pugui positivitzar en la tornada cap al comerç pròxim i que aposta pel territori", ha afegit.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona