L'immoble disposa de més de 1.700 metres quadrats i les obres han costat 2,9 milions
BARCELONA, 7 març (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona ha invertit 2,9 milions d'euros en la rehabilitació i manteniment de l'edifici municipal del número 25 del carrer Ripoll, on se situa la seu de l'espai feminista Ca la Dona, entitat a la qual es va cedir l'edifici durant 20 anys a contar des del 2012.
En una roda de premsa aquest dimecres, la regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, i la de Feminismes i LGTBI, Laura Pérez, han celebrat que el moviment feminista tingui un espai de referència a la ciutat, i han dit que l'espai cedirà 300 metres quadrats a l'Associació de Joves del districte per fomentar la participació juvenil.
"Hi ha una bretxa dels usos de l'espai públic i privat de les dones", ha assegurat Pérez, i Pin ha assegurat que el moviment feminista està en un moment d'efervescència amb el suport dels joves que, segons ella, són un motiu d'esperança.
El consistori ha detallat que la proposta arquitectònica ha configurat espais oberts, polivalents i compartits que s'adaptin a les necessitats i funcionament de l'associació, en un edifici de 1.700 metres quadrats en el qual s'ha respectat la història de l'edifici.
Pin ha afirmat que l'espai per a joves serà el primer espai de la ciutat que forma part de Programa de Patrimoni Ciutadà d'ús i gestió comunitàries, una nova forma de gestionar el patrimoni municipal impulsada per l'Ajuntament de Barcelona.
DISTRIBUCIÓ I ESPAIS
La planta baixa disposarà d'un espai per a exposició i un centre de documentació, una àrea de treball i una zona de serveis, i l'escala d'accés a la resta de plantes s'ha conservat, adaptant-la a la nova normativa, i, a més, s'ha instal·lat un ascensor.
En relació a la planta principal --a la qual es pot accedir des de la plaça 8 de Març--, consta d'un vestíbul amb elements arquitectònics conservats i una passarel·la transparent que mostra els resultats d'excavacions arqueològiques, i també es connecta amb el Jardí Romàntic, que s'ha recuperat i serà públic.
La primera planta compta amb espais de treball i zona de serveis comunitaris, la segona disposa d'espais i serveis per a entitats feministes, una sala de conferències i espais polivalents, mentre que la coberta de l'edifici s'ha impermeabilitzat i serà transitable.
Pérez ha explicat que Ca la Dona és un espai de dones on conflueixen experiències de reflexió i "producció de pensaments crítics" a través d'una mirada feminista, a més d'un lloc de referència del Moviment Feminista de Catalunya des del 1975.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona