Publicat 05/05/2025 11:40

Barcelona destina 2 milions a una nova línia d'ajuts per impulsar la contractació indefinida

Archivo - Treballadors a la fàbrica de Seat a Martorell
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

S'emmarca en la iniciativa Crea Feina, que pretén enfortir l'economia social i d'impacte

BARCELONA, 5 maig (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat una nova línia d'ajuts, emmarcada en la iniciativa Crea Feina, per impulsar la contractació indefinida d'unes 235 persones de diferents perfils, i que compta amb un pressupost de 2 milions d'euros.

L'objectiu d'aquesta línia és enfortir tant l'economia social de la ciutat com altres iniciatives o empreses del sector de l'anomenada economia d'impacte, ha informat aquest dilluns el consistori en un comunicat.

D'aquesta manera, se subvencionaran projectes que "de manera intencionada" mirin de produir un impacte social o mediambiental quantificable, i que fomentin els contractes indefinits en llocs considerats estratègics i de responsabilitat que contribueixin al creixement i consolidació d'aquest tipus de projectes.

La presidenta de Barcelona Activa, Raquel Gil, ha reivindicat l'"aposta" del govern municipal per influir en el teixit empresarial de la ciutat per afavorir la creació de llocs de feina de qualitat, a banda de facilitar l'entrada en el mercat laboral de diferents perfils.

Així mateix, ha augurat que la nova línia d'ajuts de Crea Feina afavorirà els plans de salt d'escala i l'enfortiment d'iniciatives que volen tenir un impacte positiu per a Barcelona i, "en definitiva, avançar en la diversificació econòmica i generar noves oportunitats".

CREA FEINA

Aquesta nova línia del Crea Feina d'Economia Social i d'Impacte també pretén consolidar l'estrenada l'any passat, la Crea Feina Investiga, dedicada a fomentar la contractació de personal científic amb títol de doctorat, i que fins ara ha facilitat feina en el sector a 32 professionals.

La convocatòria del Crea Feina compta amb una tercera línia, el Crea Feina Inclusiva, dedicat a contractar persones que busquin la seva primera ocupació o que es trobin en una situació d'atur de llarga durada o de vulnerabilitat social.

Aquest any, el Crea Feina Inclusiva comptarà amb un pressupost inicial d'1,3 milions d'euros amb la previsió de generar 185 llocs de feina i uns ajuts que oscil·laran entre els 6.000 i els 8.000 euros en funció del perfil de les persones contractades, mentre que la Crea Feina Investiga disposarà de 500.000 euros, amb la previsió de generar 35 llocs de feina amb un salari mínim de 35.000 euros.

D'altra banda, la nova línia per enfortir l'Economia Social i d'Impacte comptarà amb un pressupost inicial de 200.000 euros, amb la previsió de generar una quinzena de llocs de feina també amb un salari mínim de 35.000 euros; tant en aquesta nova línia com en el Crea Feina Investiga, els ajuts oscil·len entre els 12.000 i els 15.000 euros.

Respecte a la convocatòria, les subvencions atorgades hauran de promoure contractacions de qualitat, indefinides i a temps complet, els contractes subvencionables s'han de produir entre l'1 de gener i el 19 de setembre d'aquest any, i el termini per a la presentació de sol·licituds començarà a finals del mes de maig.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona

Contador

Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona